Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:02:54 GMT

نمایش بصیرت بانوان البرزی در صفوف انتخاب

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۰۴۳۸

نمایش بصیرت بانوان البرزی در صفوف انتخاب

آنچه که امروز در البرز و  کرج شاهد هستیم ، حضور گسترده اقشار مردم در صفوف طویل مقابل صندوق های رای گیری است،در این میان بانوان کرجی با شور و ذوق خاصی برای انتخاب نمایندگان خود در صحنه انتخابات حضوری فعال دارند.

نقش موثر زنان در انتخابات، چه به عنوان انتخاب‌کننده و چه در مقام انتخاب‌شونده، از جمله دستاوردهای انقلاب  جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در ایجاد حضور بانوان در عرصه های مختلف سیاسی ،  اجتماعی، اقتصادی ، علمی  و ورزشی داشته است ، امروز بخشی از پیکره اداری و فرهنگی کشور بانوان تشکیل می دهند ، بانوانی که تا پیش از پیروزی انقلاب نقشی در سرنوشت اجتماعی ف سیاسی و اقتصادی کشور نداشتند.

اینک حضور هزاران بانوی کشور حتی در عرصه مدیریت های کلان و نمایندگی مجلس بیانگر آن است که بانوی ایرانی به یمن پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده ای در عرصه های مختلف دارد.

بانوان البرزی همچون بانوان ایران اسلامی تاکنون در عرصه های مختلف به خوبی نقش آفرینی کرده و از سنگر مدرسه تا دانشگاه و عرصه های علمی ، پژوهشی ، اجرایی  و حتی نظامی به خوبی توانسته برای استان و کشور افتخار بیافریند.

امروز که فصل جدیدی از انتخابات را شاهد هستیم ، بانوان با حضور پرشور خود به میدان آمده اند تا به وظیفه ملی ، شرعی و اجتماعی خود عمل کنند.

چرایی حضور در انتخابات  

چرایی حضور در انتخابات سووالی است که بانوان البرزی در پاسخ به آن یک جمله مشترک بیان داشتند و آن وظیفه ملی و لبیک به آرمان های دینی و الهی بود.

 مریم شاکری  از جمله بانوانی بود که حضور در انتخابات را یک تکلیف و وظیفه شرعی و قانونی دانست و گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی قدم هایی در جهت حضور بانوان در مجلس برداشته شد، اما کافی نیست.

وی اضافه کرد: ما در پی آنیم تا نقش زنان در مجلس بیش از پیش افزایش یابد تا زنان بتوانند در عرصه های سیاسی و مدیریتی حضوری پررنگ و در حد انتظار جامعه داشته باشند. 

ضرورت برابری آقایان و بانوان در کرسی های مجلس 

منیژه کریمیان شهروند دیگر کرجی گفت: باید با انتخاب زنان متعهد و کاردان برای تصاحب کرسی های بیشتر در مجلس، بین آقایان و بانوان نماینده، تعادل منطقی برقرار شود.

وی افزود: زنان کاردان و نخبه فراوانی در جامعه وجود دارند که حضورشان در مجلس می تواند در ایجاد تحول در اقتصاد و فرهنگ جامعه بیش از پیش موثر واقع شود.

وی بیان داشت: امروز جامعه به حضور بیشتر بانوان در عرصه های تصمیم گیری نیاز دارد.

انتخاب مولفه  مردم سالاری دینی  

زهرا نجفی مدرس دانشگاه  و از شرکت در انتخابات  گفت:  نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و انتظار این است که بخشی از نمایندگان مجلس بانوان باشند.

این بانوی کرجی از انتخابات به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌ی نظام مردم سالاری دینی نام برد و افزود: در صحنه انتخابات بایستی اقشار مردم اعم از زن ومرد در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها از  حق مساوی برخوردار باشند تا با مشارکت جمعی در ساختار  آینده بهتر کشور سهیم شوند.

ضرورت حضور فعال بانوان در عرصه سیاسی و اقتصادی

سمیه کولیوند از   دیگر بانوان فعال در حوزه اجتماعی گفت: بانوان در چله اول انقلاب ثابت کردند نقش پشتیبانی قوی در پاسداری از انقلاب اسلامی دارند. اکنون که در چله دوم انقلاب هستیم همانند گذشته لبیک گو ولایت بوده تا از انقلاب و ارزش های اسلامی پاسداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان نقش مدیریتی در کانون خانواده داشته و بر همین اساس مسوولیت خطیر در حوزه سیاسی و اجتماعی در میدان حاضر شده تا نوجوانان و جوانان در عرصه سیاسی کشور حضور فعال داشته باشند.

انتخابات اساس دموکراسی است 

مرجان داودی  از فرهنگیان کرج گفت: انتخابات اساس دموکراسی است که در ایران عزیز همراه با دموکراسی دینی عجین شده است.

در انتخابات بانوان در رشد و آگاهی بخشی به اعضای خانواده  تاثیر گذار بوده  و در این دوره  از انتخابات که از حساسیت بیشتری برخوردار بوده،فرهنگیان استان البرز نیز در کنار فعالیت های آموزشی در آگاهی بخشی سیاسی به دانش آموزان به ویژه برای رای اولی ها انجام وظیفه کردند تا انتخاب آگاهانه انجام شود.

نیره السادات سجادی از دیگر شهروندان کرجی که در پای صندوق رای حضور داشت، گفت: نیمی ازجامعه ایران اسلامی را بانوان تشکیل می دهند که می طلبد بیش از پیش به جایگاه و احقاق حقوق آنان از سوی منتخبان خود توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: اکنون بانوان در بخش های مختلف جامعه به ویژه تولید، اشتغال، خدمات و غیره می توانند نقش آفرین باشند و سرمایه گذاری بر روی این قشر می تواند در پیشرد اهداف نظام جمهوری اسلامی تاثیر گذار باشد .

این شهروند تاکید کرد: بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده می توانند در فرهنگ سازی و رفع   مشکلات اقتصادی ،اجتماعی و غیره نقش می ایفا کنند.

استان البرز در این دوره از انتخابات ۱۲۰۰ شعب اخذ رای دارد که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده است.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن هستند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر است  که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن می باشند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد .

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا ارزش های اسلامی اشتغال جمهوری اسلامی زنان نظام جمهوری اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی