Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود و صدراعظم آلمان با آنها درباره بحران ادلب سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از برلین و پاریس درخواست کمک کرد تا مانع از ایجاد یک بحران انسانی در استان ادلب سوریه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: حملات ادلب باید متوقف شود، چراکه عملیات دولت سوریه مورد حمایت روسیه باعث آوارگی هزاران فرد شده و آنکارا و مسکو را در آستانه درگیری با یکدیگر قرار داده است.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صبح امروز (جمعه) در تماسی تلفنی با همتای فرانسوی خود و صدراعظم آلمان بر حفظ وحدت و یکپارچگی سوریه تأکید کرد.

یک منبع نظامی پنجشنبه به روسیا الیوم گفت: گروه‌های مسلح با حمایت ارتش ترکیه حمله شدیدی را به پایگاه‌های ارتش سوریه در سراقب و النیرب آغاز کردند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف گزارش داد، نیروهای ترکیه‌ای و شبه‌نظامیان وابسته به آنها حمله خمپاره‌ای گسترده‌ای به شهرک النیرب در حومه ادلب انجام دادند.

به دنبال این حملات، وزارت دفاع روسیه نیز پنج‌شنبه اعلام کرد، جنگنده‌های سوخو ۲۴ روسیه یک دستگاه تانک، شش خودروی زرهی و پنج خودروی شاسی بلند در شمال سوریه را منهدم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عملیات ادلب رجب طیب اردوغان آنگلا مرکل امانوئل ماکرون روسيه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: اگر از جنگ کنونی غزه درس نگیریم، تکرار خواهد شد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است