Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:51:53 GMT

امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۳۷۶۸

امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد

دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، اعلام کرد که امارات همچنان به شبه‌نظامیان تحت امر ژنرال حفتر سلاح و مهمات می‌فرستد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السرّاج» از ارسال دو محموله تسلیحات به وسیله هواپیما به این کشور از مقصد امارات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دولت عصر جمعه (دوم اسفند) در حساب توییتری خود اعلام کرد که نیروهای ارتش تحت امر دولت وفاق ملی امروز ورود دو هواپیمایی باری حامل تجهیزات نظامی و تسلیحات به یکی از پایگاه‌های نظامی در جنوب شهر «المرج» را رصد کرده‌اند. این پایگاه در اختیار شبه‌نظامیان ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» است.

هواپیماهای به کار گرفته شده در ارسال تجهیزات نظامی به نیروهای حفتر، از نوع روسی «ایلوشین» بوده است. دولت وفاق ملی لیبی پیش تر از این نیز از ارسال تسلیحات نظامی از امارات با هواپیماهای روس خبر داده بود.

دولت وفاق ملی لیبی سال ۲۰۱۵ بر اساس توافقی که با نظارت سازمان ملل در مغرب به دست آمده، تشکیل شده و از سوی جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده است. با این حال، کشورهای مصر، امارات، عربستان سعودی در طول این سال‌ها از حفتر که تلاش می‌کند شهر طرابلس، محل استقرار دولت سراج را اشغال کند، حمایت سیاسی، رسانه‌‌ای و تسلیحاتی می‌کنند.

در مقابل نیز، کشورهای ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کنند و پارلمان ترکیه دی ماه با اعزام نیروی نظامی برای حمایت از این دولت موافقت کرد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی امارات دولت وفاق ملی لیبی خلیفه حفتر دولت وفاق ملی لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد