Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:20:29 GMT

برخورد «پلیس فتا» با شایعه پراکنی در خصوص «کرونا»

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۴۹۱۲

برخورد «پلیس فتا» با شایعه پراکنی در خصوص «کرونا»

رئیس پلیس فتا استان گفت: با افرادی که در شبکه‌های مجازی در خصوص شیوع بیماری کرونا شایعه پراکنی کنند مطابق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ «علی کریمی» در خصوص شایعات موجود در فضای مجازی، اظهار داشت: نشر اکاذیب و شایعات به گونه‌ای که باعث تشویش اذهان عمومی شود جرم بوده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام اعلام انتشار بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور توسط وزارت بهداشت، متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپ‌های دروغین در فضای مجازی داغ شده است.

سرهنگ کریمی افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و زودباور بودن عده‌ای از آن‌ها، اخبار کذب منتشر شده به سرعت گسترش یافته و این خود موجب رعب و وحشت میان اقشار مختلف می شود.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: اگر تعدادی از کاربران هم از مدیران سایت‌ها منبع خبرشان را پرس و جو کنند عمدتاً با پاسخ‌هایی مانند شنیده شده، منابع مطلع، شاهدان عینی و ... مواجه می‌شوند که هیچکدام نمی‌تواند منابع موثقی برای درج این گونه اخبار باشند.

وی تاکید کرد: نشر اکاذیب که همراه با تشویش اذهان عمومی باشد جرم بوده و پیگرد قانونی برای انتشار دهندگان آن به همراه دارد.

سرهنگ کریمی در پایان با توصیه به شهروندان در خصوص دنبال کردن اخبار از طریق رسانه های رسمی، گفت: شهروندان می‌توانند افراد شایعه پراکن را با شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ به پلیس فتا معرفی کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ویروس کرونا پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی گفت: با اجرای طرح عملیاتی پیش دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ؛ گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد؛ کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده، گفت: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش دستانه در خصوص اینگونه جرایم که. باعث نگرانی خانواده‌های ولایت مدار ایرانی شده قطعاً در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتا فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6096959

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال