Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، استف بلوک وزیر امور خارجه هلند امروز با حضور در استانداری اصفهان با عباس رضایی استاندار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

استاندار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه امیدوارم این نشست زمینه‌ساز روابط بهتر و وسیع‌تر بین ایران و هلند باشد، اظهار داشت: مردم دنیا اصفهان را به عنوان نصف جهان می‌شناسند که به دلیل زیبایی‌های تاریخی و هنری اصفهان است، البته اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای اروپایی‌ها از جمله مردم هلند فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس رضایی افزود: گردشگری و توریسم یکی از مسائل مورد علاقه ما است و اصفهان ظرفیت‌های بسیار قوی و خوبی برای گسترش این صنعت دارد. همچنین اگر سیاست‌های هلند اجازه دهد ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری داریم و مایل هستیم از تجارب هلند در زمینه‌های مختلف مانند پرورش گل و موضوعات مرتبط با آب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته روابط تجاری ایران و هلند به دلیل تحریم‌ها کاهش چشمگیری پیدا کرد، اما اگر از ظرفیت‌های اقتصادی درست استفاده کنیم می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

مردم آزادانه و بدون هیچ خدشه‌ای به کاندیداهای موردنظر خود رأی می‌دهند

استاندار اصفهان تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا مردم ایران در حال گذران زندگی هستند و همین امروز انتخابات مجلس در اصفهان و سایر نقاط کشور در حال برگزاری است و مردم آزادانه و بدون هیچ خدشه‌ای به کاندیداهای موردنظر خود رأی می‌دهند و چرخ اقتصاد هم می‌چرخد.

وی بیان داشت: درباره ارتباط علمی دو کشور و به عنوان یک دانشگاهی معتقدم که می‌توانیم از تجارب علمی یکدیگر و اقداماتی مانند اعزام دانشجو بهره ببریم.

رضایی با بیان اینکه امیدوارم ایران به کاهش تنش در منطقه کمک کند، اضافه کرد: امیدوارم در دیدارهای فردا به توافقاتی برسیم که گردشگران هلندی راحت‌تر به ایران سفر کرده و شرکت‌های هلندی نیز در ایران بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

بلوک: متأسفم که همکاری اقتصادی دو کشور سخت شده است

در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه هلند با اشاره به اهداف دیپلماتیک سفر خود به ایران و اصفهان اظهار داشت: ارتباطات و همبستگی‌های اقتصادی در زمان‌های مساعد و همین‌طور در مقاطع سخت‌تر می‌تواند بین مردم دو کشور ارتباط خوبی ایجاد کند.

استف بلوک بیان کرد: زندگی افراد معمولی در ایران و هلند تحت‌تأثیر روابط بین‌المللی و سیاسی قرار می‌گیرد و برای ما نیز مطلوب است که ارتباط ایران با سایر نقاط جهان دوباره برقرار شود و به شرایط گذشته برگردد.

وی افزود: متأسفم که همکاری اقتصادی دو کشور سخت شده اما خوشحالم که روابط مردم دو کشور هنوز برقرار است. خوشحالم که در اصفهان ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری ایجاد شده است و مردم هلند بسیار علاقه‌مند هستند به ایران بیایند که فعلاً با محدودیت‌هایی مواجه شده که قطعاً در جلسات فردا با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران درباره اینکه چطور تنش‌های اخیر را کاهش دهیم صحبت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه هلند ادامه داد: فردا با تجار هلندی حاضر در ایران نیز صحبت خواهم کرد تا از دیدگاه‌های آنها آگاه شوم. تجار هلندی در تجارت با ایران به جز در مواردی که جزو تحریم‌ها است آزاد هستند و تنها بحث چگونگی پرداخت‌ها مطرح است. دولت هلند در برنامه اینستکس حضور دارد تا این پرداخت‌ها راحت‌تر شود.

طرف مقابل باید حق و حقوق ملت ایران را رعایت کند

در ادامه استاندار اصفهان با بیان اینکه این مسائل باید دوطرفه باشد و طرف مقابل باید حق و حقوق ملت ایران را رعایت کند، اظهار داشت: ایران بیشترین مبارزه را با داعش انجام داده و شهدای زیادی را در راه مبارزه با داعش به عنوان کینه‌ورزترین دشمن انسانیت تقدیم کرده است.

عباس رضایی افزود: سوال من این است که آیا وحشی‌تر از داعش در دنیا سراغ دارید و چه کسی به جز ایرانی‌ها بیشترین مبارزه را با داعش انجام داده است؟

وی ادامه داد: اسلام حقوق تمام انسان‌ها و آزادی آنها را محترم شمرده است و در اصفهان زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان در کمال آرامش در کنار ما زندگی می‌کنند.

استاندار اصفهان گفت: ضمن احترام به دیدگاه‌های شما معتقد هستم که باید دوطرفه بودن روابط و حقوق مردم ایران را هم در نظر گرفت. چرا دارو و مواد غذایی اولیه باید جزو تحریم‌ها باشد و طرف مقابل به دروغ این موضوع را تکذیب کند؟.

کد خبر 4859246

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس رضایی دارو تحریم اقتصادی ایران انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف دهه فجر ایلام بوشهر مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس گرگان قزوین شهرکرد بیرجند ویروس کرونا استاندار اصفهان وزیر امور خارجه تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری