Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:09:45 GMT

آمریکا برای جنگ هسته‌ای با روسیه تمرین کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۶۰۰۶

آمریکا برای جنگ هسته‌ای با روسیه تمرین کرد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا از برگزاری یک تمرین نظامی برای پاسخدهی به حمله هسته‌ای روسیه خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در یک تمرین نظامی به ارزیابی آمادگی خود برای پاسخدهی به حمله هسته‌ای روسیه در اروپا پرداخته است. 

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است: «ما یک تمرین کوچک انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناریوی موجود، اتفاقی در اروپا را شامل می‌شد و ما در حال انجام جنگ با روسیه بودیم که مسکو تصمیم گرفت از یک سلاح هسته‌ای ضعیف علیه سایتی در ناتو استفاده کند. بعد ما وارد رایزنی‌های متعارف با وزیر دفاع و بعد رئیس‌جمهور شدیم تا بتوانیم درباره نحوه پاسخدهی تصمیم بگیریم.»

ساعاتی قبل‌تر امروز جمعه یک مقام وزارت دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا برنامه‌ای برای مستقر کردن موشک‌های هسته‌ای در اروپا جهت مقابله با روسیه ندارد.

این مقام آمریکایی گفت: «ما هیچ قصدی برای مستقر کردن چنین سامانه‌ای در اروپا نداریم. پاسخ ما به تخلفات روسیه، پاسخ متعارف خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «ما با موشک‌های کروز متعارف و موشک‌های بالستیک متعارف که برد آنها به معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد محدود شده پاسخ خواهیم داد.»

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه آمریکا پنتاگون تمرین دفاع آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کنترل تسلیحات هسته‌ای آمریکا از دست ترامپ خارج می‌شود پشت پرده وتوی روسیه / آمریکا: ببینید، روسیه حامی دیکتاتوری است!

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه