Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از چند سال پیش موضوع لغو روادید گروهی ایران و روسیه مطرح شده بود ولی به مرحله نهایی نمی‌رسید. یک بار هم مسئولان گردشگری در سال ۹۶ هم اعلام کردند که لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه در نخستین ماه‌های سال ۲۰۱۸ انجام خواهد شد. منتها از آنجا که موضوع لغو ویزا بر عهده وزارت خارجه است، در نهایت این وزارت خانه می‌بایست پیشنهاد متولیان گردشگری را پیگیری و نهایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام و پیشنهاد اگرچه با حذف ویزای سنت پترزبورگ اجرایی شد اما همچنان برای رفتن به مسکو پایتخت روسیه نیاز به گرفتن ویزا بود.

دولت روسیه در شهریور ماه سال ۹۸ اعلام کرده بود که اتباع ایرانی و ۵۲ کشور دیگر اجازه سفر با ویزای الکترونیکی رایگان به سن پترزبورگ را دارند.

حالا دوباره موضوع لغو روادید روسیه آن هم در قالب گروه مطرح شده است تا در حاشیه برپایی نمایشگاه MITT روسیه که قرار است اواخر اسفند ماه برگزار شود؛ از سوی متولیان دو کشور نهایی شود. این موضوع را علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در جلسه هم اندیشی با فعالان گردشگری که ۲۷ بهمن ماه برگزار شد، مطرح کرد. او در این جلسه گفت: یکی از موضوعات مهم در نمایشگاه MITT مسکو پیگیری و نهایی شدن موضوع لغو روادید گروهی ایران و روسیه است. در این نمایشگاه باید آژانس‌ها حضور فعال داشته باشند.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این نشست گفت: درباره برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه مسکو از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌هایی با مسئولان این کشور انجام داده‌ایم که یکی از موضوعات مهم بین ایران و روسیه در حوزه گردشگری، لغو روادید گروهی است. این آمادگی از سوی روسیه وجود دارد و در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای امضای تفاهم‌نامه لغو روادید گروهی فراهم شده است. در این سفر تعدادی از آژانس‌های گردشگری ایران و روسیه به‌عنوان مجری تحقق و برگزاری این رویداد انتخاب و معرفی خواهند شد.

در واقع لغو گروهی روادید بین ایران و روسیه به نفع دفاتر خدمات مسافرتی است. به این دلیل که آژانس‌ها می‌توانند برای گروههای ۵ نفر به بالا بدون دریافت روادید، تور گردشگری طراحی کنند. این لغو روادید شامل افرادی که به صورت انفرادی به روسیه سفر می‌کنند نمی‌شود.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تأیید این مطلب به خبرنگار مهر گفت: در گذشته مشکلاتی برای لغو روادید گروهی مطرح شده بود و اجرایی نشد. تا اینکه گویا سفیر ایران در روسیه مذاکراتی با مقامات روس انجام داده و قرار شده تا در نمایشگاه MITT این موضوع نهایی شود.

رفیعی همچنین از چند روز پیش مسئولیت برگزاری نشست B۲B بین آژانس‌های مسافرتی ایرانی و روسی را بر عهده گرفته است. نشستی که با نمایشگاه‌های گردشگری روسیه همزمان خواهد شد. بنابراین امسال در این نمایشگاه چند اتفاق همزمان خواهد شد یکی موضوع نهایی شدن لغو روادید دیگری برپایی پاویون ایران در نمایشگاه MITT از ۲۶ تا ۲۹ اسفند، برگزاری نمایشگاه گردشگری روسیه از ۲۷ تا ۲۹ اسفند و برپایی نشست B۲B در روز ۲۵ اسفند ماه.

رفیعی در این باره هم گفت: نشست‌های رو در روی فعالان گردشگری در همه جای دنیا مرسوم است ولی ما دیر اقدام کردیم دفاتر مسافرتی کشوری که جزو بازارهای هدف است، با کشور دیگر وارد مذاکره شده و قراردادهایی را می‌بندند. مانند کاری که به تازگی در عمان و یا چین انجام شد.

وی افزود: برای ایران هم ده بازار هدف طراحی شده که یکی از آنها روسیه است بنابراین حضور امسال آژانس‌های مسافرتی باید بیشتر از قبل باشد.

کد خبر 4858671 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری روسیه لغو روادید انقلاب اسلامی ایران کتاب و کتابخوانی رایزنی فرهنگی ادبیات ترجمه مد و لباس سردار سلیمانی ادبیات جهان میراث فرهنگی نقد کتاب جایزه ادبی معرفی کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی لغو روادید گروهی ایران و روسیه نمایشگاه MITT موضوع لغو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو