Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پدرام سلطانی نوشت: با توجه به اینکه موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری از ابتلا به این بیماری است و درمان قطعی و موثری تاکنون برای آن کشف نشده است، «گروه پزشکان ۶۶ دانشگاه تهران» با هدف کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در سطح کشور و کاهش خطرات احتمالی، خواسته‌های زیر را از دولت جمهوری اسلامی مطالبه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند پیشنهاد برای مقابله با کرونا
۱- پیشنهاد می‌شود، تمام مقاطع تحصیلی از مهد کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان تعطیلات عید با هدف پیشگیری از انتشار ویروس تعطیل شوند.

۲- تمام اعمال پزشکی غیراورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس و اختصاص امکانات به کنترل بیماری، در صورت امکان با تاخیر انجام شوند.

۳- فعالیت تمام اماکن عمومی از قبیل: سینماها، تئاترها، باشگاه‌های ورزشی، استادیوم‌ها تا پس از تعطیلات عید به تاخیر بیفتد.

۴- تمام سفر‌های غیرضروری حذف شوند.

در صورتی که سفر اجتناب‌ناپذیر باشد استفاده از وسایل نقلیه خصوصی به‌جای عمومی توصیه شود.

۵- تعداد کارمندان ادارات، با دادن مرخصی اجباری به سایرین، به حداقل‌های موردنیاز و ضروری کاهش یابد.

مثلا تعداد کارمندان هر شعبه بانک در بازه زمانی مربوطه به نصف کاهش پیدا کند.

۶- توصیه به تعطیلی موقت تمام جشن‌ها و مراسم خانوادگی و دید و بازدید‌ها و همچنین مراسم مذهبی عمومی از قبیل: عزاداری‌ها و جشن‌ها.

۷- ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به میزان موردنیاز تهیه و درصورت امکان رایگان توزیع شوند.

۸- رستوران‌ها فقط حق توزیع غذای بیرون‌بر داشته باشند.

۹- ضدعفونی سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند در بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. (مانند فضا‌های در معرض تماس اتوبوس، مترو و...)

۱۰- از پتانسیل‌های صداوسیمای کشور برای آموزش موثر در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و عوارض به نحو مطلوب استفاده شود.

۱۱- دانشجویان و کارآموزان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف کاهش احتمال مخاطرات کادر پزشکی غیرموثر بر درمان تا پایان تعطیلات عید تعطیل شوند.

۱۲- ساعت کاری ادارات، بانک‌ها، بازار، شرکت‌ها و کارخانه‌ها طی این دوره زمانی کاهش یابد.

۱۳- ادارات مالیاتی مکلف شوند مساعدت لازم را نسبت به کاهش مبلغ مالیات بر درآمد، طی دوره مذکور داشته باشند.

پزشکان دانشگاه تهران با علم و آگاهی از عوارض اقتصادی نامطلوب این پیشنهاد‌ها و با این نگرش که این عوارض نامطلوب در قیاس با نابودی جان انسان‌ها بیشتر نیست، این موارد را از دولت جمهوری اسلامی ایران تقاضا می‌نماید و برای کاهش این عوارض، از متخصصان و اقتصاددانان تقاضای یاری می‌کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟

 گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اگزمای بهاره» یک بیماری التهابی است که معمولاً در افراد با آلرژی به گل‌ها و گیاهان شروع می‌شود. در ماه‌های بهار که گیاهان در حال گرده‌افشانی هستند بدن افراد ممکن است واکنش‌های مختلفی به این گرده‌ها نشان دهند، در واقع مواد آلرژی‌زا از طریق خشکی پوست و ترک‌های پوستی وارد بدن می‌شوند و بدن به شکل‌های مختلف واکنش نشان می‌دهد. یکی از واکنش‌ها، اگزمای بهاری است.

در این فصل تنها گرده اقشانی نیست که اگزما یا حساسیت ایجاد می‌کند بلکه چمن، گرد و خاک و حتی میوه‌های فصل بهار، باعث بروز و تشدید علائم حساسیت پوستی و در نتیجه اگزما می‌شوند.

علائم اگزمای بهاره چیست؟

اگزمای بهاره می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن ظاهر شود. علائم اگزمای بهاره معمولاً در دستگاه تنفسی و چشم‌ها مشاهده می‌شوند. برخی از علائم شایع اگزمای بهاره شامل موارد زیر است: سرفه، عطسه، خارش و قرمزی چشم‌ها، آبریزش چشم‌ها، سردرد، خستگی و خواب آلودگی، تنگی نفس، احساس گلو درد و تورم

عوارض اگزمای بهاره چیست؟

برخی از عوارض این بیماری شامل افزایش ترشحات بینی، سرفه، عطسه، چشم خشک و خارش چشم، تورم صورت، خستگی و خواب آلودگی است. در برخی از موارد، اگزمای بهاره می‌تواند به عوارض جدی‌تر مانند آسم منجر شود. در صورت داشتن علائم اگزمای بهاره، مراجعه به پزشک برای تشخیص دقیق و درمان مناسب الزامی است.

چگونه از اگزمای بهاره جلوگیری کنیم؟

برای مقابله با اگزمای بهاره، می‌توانید اقداماتی انجام دهید که به حفظ سلامتی خود و کاهش عوارض این پدیده کمک کند. برخی از راه‌های موثر برای

مقابله با اگزمای بهاره عبارتند از:

استفاده از ماسک تنفسی: استفاده از ماسک تنفسی در فضای با غلظت بالای ذرات گرده گیاهان می‌تواند کمک کند تا ورود ذرات گرده به دستگاه تنفسی را کاهش دهد.

استفاده از تصفیه‌کننده هوا: استفاده از تصفیه‌کننده هوا در منزل یا محل کار، می‌تواند به تصفیه هوای داخلی از ذرات گرده کمک کند.

استفاده از عینک آفتابی: استفاده از عینک آفتابی با فیلتر UV می‌تواند به جلوگیری از ورود ذرات گرده به چشم‌ها کمک کند.

شستشوی منظم لباس‌ها و بدن: شستشوی منظم لباس‌ها و بوسیله حفظ بهداشت بدن، می‌تواند کمک کند تا ذرات گرده روی لباس‌ها و بدن کمتر بماند.

محافظت از خود در فضای باز: در صورت خروج به فضای باز در زمان‌های با غلظت بالای ذرات گرده، استفاده از ماسک تنفسی و عینک آفتابی مورد توصیه است.

با انجام این اقدامات، می‌توانید بهبود سلامت خود را در برابر اثرات منفی اگزمای بهاره تسریع دهید. در صورت داشتن عوارض شدید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد