Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه (۵ اسفند) گفت: با ورود این سامانه بارشی ،بارش برف و باران و وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق ضیائیان در گفت و گویی، با بیان این که از اواسط امروز ۳ اسفند و طی فردا ۴ اسفند با عبور امواج ضعیف تراز میانی در برخی نقاط شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی و به تدریج در برخی از نقاط شمال شرق بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود اظهار کرد:‌ بعد از ظهر روز دوشنبه (۵ اسفند) با ورود یک سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی غرب و جنوب غرب کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ضیائیان افزود:‌ بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است. همچنین طی روز سه شنبه (۶ اسفند) این سامانه تقویت می‌شود و نیمه غربی کشور دامنه‌های جنوبی البرز سواحل دریای خزر ، مرکز و شمال شرق  کشور را در بر می‌گیرد.   وی با اشاره به این که در این روز شدت بارش در سواحل دریای خزر دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز مرکزی و غرب کشور است تصریح کرد:‌ همچنین اواخر وقت سه شنبه ۶ اسفند با توجه به جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد و با افزایش سرعت وزش باد دریای خزر را مواج می‌شود.   مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد:‌ این سامانه روز چهارشنبه ( ۷ اسفند) در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی، سواحل شمالی و شمال شرق کشور فعال است و به تدریج اواخر وقت روز چهارشنبه هفتم بهمن از شمال شرق کشور خارج می‌شود.   خلیج فارس نیز طی روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.   وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران، فردا (۴ بهمن) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای شش و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و روز دوشنبه (۵ اسفند) نیمه ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سامانه بارشی البرز مرکزی شمال شرق پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب گفت: کشور ما به گونه‌ای است که علیرغم بارش‌هایی که رخ داده نسبت به شرایط عادی همچنان کمبود بارش داریم. در شرایط فعالی ۱۹۱ میلی متر متوسط بارش کشور است و این در حالی است که میزان بارش‌ها در متوسط بلندمدت ۵۵ ساله باید ۲۱۲ میلیمتر باشد؛ به عبارت دیگر از شرایط عادی بارندگی ۱۰ درصد عقب هستیم.

او افزود: البته نسبت به سال گذشته که در همین زمان ۱۸۱ میلی متر بارندگی ثبت شده بود، ۵ درصد افزایش بارش داشته ایم. برخی استان‌ها مانند فارس، بوشهر، خراسان رضوی، تهران، قزوین و چهارمحال و بختیاری مقادیر بارش کم بوده و نسبت به شرایط عادی کمبود بارش داشته ایم.

بزرگ زاده در خصوص شرایط بارشی کشور نسبت به سال گذشته گفت: با ۳۹ درصد کاهش بارندگی در استان بوشهر بیشترین کمبود بارندگی را داریم و در رتبه‌های بعدی استان‌های فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۳۲ و ۳۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته قرار دارند. از طرفی در سیستان و بلوچستان ۶۳ درصد جلوتر از میانگین بلندمدت هستیم و در آذربایجان شرقی و غربی هم ۱۰ درصد رشد بارندگی‌ها را شاهد بودیم.

او ادامه داد: حتی اگر در شرایط عادی هم باشیم، متوسط بارش‌ها در کشور ما، یک سوم متوسط بارش‌ها در جهان است. ۷۵۰ میلی متر متوسط بارش جهانی در سال و شرایط متوسط کشور ما ۲۵۰ میلی متر بارندگی است؛ بنابراین باید با بضاعت‌های اقلیمی مصرف خود را مدیریت کنیم.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه مجموعه برنامه‌هایی برای تامین آب در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده گفت: با این بارش‌ها در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت. در سیستان هم طرح‌هایی اضطراری، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده و در طرح اضطراری ما که شامل چاه و احداث آب شیرین کن می‌شود، آماده است. در احداث بزرگترین آب شیرین کن خشکی، تمام تجهیزات وارد کشور شده و به زودی این آب شیرین کن طی یک یا دو ماه آینده وارد مدار خواهد شد. البته این برنامه‌ها مانع از دریافت حق آبه هیرمند، که حق مردم سیستان است، نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران