Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب شین فین، جری آدامز را برای کمک به تشکیل دولت آتی جمهوری ایرلند وارد تیم مذاکره‌کننده خود کرد و همین مساله بار دیگر جرقه بررسی ارتباطات این حزب با ارتش جمهوری‌خواه ایرلند را روشن کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، براساس یادداشتی که جمعه از حزب شین فین درز کرد، این جنبش جری آدامز را به عنوان یکی از مذاکره‌کنندگان خودش معرفی کرده است و همین امر سوالاتی را به وجود آورده است چون نام او در لیست منتشر شده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افشاگری در شرایطی انجام می‌شود که شین فین در آستانه مذاکرات برای تشکیل یک دولت ائتلافی برای محکوم کردن ارتش آزادی‌بخش ایرلند تحت فشار قرار گرفته است.

حزب شین فین که جناح سیاسی سابق ارتش جمهوری ایرلند بوده و پس از مدتی خود را از نو به عنوان یک حزب جناح چپ مطرح کرد، توانست در انتخابات پارلمانی جمهوری ایرلند ۲۴.۵ درصد آرا را از آن خود کند که تقریبا دو برابر سهم‌اش در انتخابات پیشین این کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی بود.

به دنبال قدرت‌نمایی در انتخابات پارلمانی اخیر در جمهوری ایرلند، حزب ناسیونالیست "شین فین" درخواست کرد تا بخشی از دولت آتی این کشور باشد؛ انتخاباتی که به گفته رهبر این حزب ناسیونالیست انقلاب صندوق‌های رای بود.

پنج‌شنبه گذشته، مایکل مارتین، رهبر حزب فاین گیل حزب شین فین را به حمایت از کمپین قتل‌عام ارتش آزادی‌بخش متهم کرد و گفت هنوز تحت کنترل چهره‌های آن قرار دارد. جری آدامز از سیاستمداران جمهوری ایرلند است که بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۸ رهبر حزب سیاسی شین فین بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوری ایرلند انتخابات ایرلند شین فین جمهوری ایرلند حزب شین فین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیمون هریس» (Simon Harris) نخست وزیر ایرلند امروز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بر لزوم به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

نخست وزیر ایرلند در این خصوص ادامه داد: ایرلند و اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

«سیمون هریس» در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان بخشی از اذعان به اینکه راه حل دو دولتی راهی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه است، مهم به شمار می آید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیشتر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۲ فلسطینی شهید شده و ۹۰ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

کد خبر 6098679

دیگر خبرها

  • الحاق شناورها و تجهیزات جدید به نیروی دریایی
  • جمهوری اسلامی ایران نماد ایستادگی در برابر دولت‌های متکبر است
  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد