Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی خطیب زاده روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در قالب پروژه مهر، ۶ هزار لیتر صابون مایع برای توزیع در مدارس استان تامین شد و اکنون در مرحله دوم، پنج هزار لیتر از این محصول، تامین می شود.  

وی افزود: ماسک هم به اندازه محدود، تامین می شود تا در صورت نیاز میان دانش آموزان توزیع شود.  

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه و نگرانی از شیوع کرونا، ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار برای تامین اقلام بهداشتی و ملزومات، اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب زاده افزود: تامین صابون در مدارس، امری طبیعی است اما با توجه به نگرانی ها از ابتلا به  کرونا ویروس، تلاش داریم تا اقلام و ملزومات بهداشتی در فضاهای آموزشی تقویت شود.  

وی گفت: البته تامین صابون مایع برای تمام مدارس امری زمان بر است و نمی توان در یکی دو روز، این اقدام را انجام داد، از این رو نیاز است انجمن های اولیا و مدارس هم در این زمینه حمایت های لازم را داشته باشند.

خطیب زاده گفت: یکی از مهم ترین موارد برای جلوگیری از ابتلا  کرونا ویروس، رعایت نکات بهداشتی است و در این زمینه، از حدود ۱۰ روز گذشته، انجام برنامه های آموزشی به دانش آموزان در دست اجرا است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: در مدارسی که مراقبان سلامت حضور دارند، آموزش نکات پیشگیرانه توسط این همکاران داده می شود

خطیب زاده افزود: قرار است کارشناسانی از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان، نسبت به آموزش های لازم به مدیران و معاونان مدارس اقدام کنند تا این موارد به معلمان و دانش آموزان در مدارس فرا داده شود.  

وی گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات، تهیه لوازم بهداشتی به ویژه صابون مایع در اولویت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: والدین در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی در فرزندشان، از حضور او در مدرسه جلوگیری کنند و البته مدارس هم در غیبت دانش آموزان در صورت ابتلا به علائم سرماخوردگی، سخت گیری نکنند.  

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، اکنون ۱۱۰ مراقب سلامت در مدارس خراسان شمالی حضور دارند.

۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.   

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا خراسان شمالی دانش‌آموزان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا خراسان شمالی دانش آموزان بهداشت و سلامت مدارس ویروس کرونا خراسان شمالی دانش آموزان بهداشت و سلامت خراسان شمالی دانش آموزان خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد

ایسنا/خراسان شمالی زنگ سپاس معلم در مدارس ۱۰ شهرستان خراسان شمالی به صدا درآمد.

هنرستان نمونه دولتی رشد در شهرک فرهنگیان مرکز استان میزبان مراسم محوری هفته معلم برای به صدا درآمدن زنگ سپاس معلم بود که دانش‌آموزان در آن پذیرای مسؤولان استانی بودند.

در ابتدای این مراسم گروه سرود طاها شامل ۱۰ دانش‌آموز استان که موفق به کسب جوایز مختلف در جشنواره‌های ملی شده‌اند، به اجرای سرود پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در این مراسم اظهار کرد: ۷۵ هزار و ۷۱۷ دانش‌آموز در ۵۳۸ باب مدرسه شهری و روستای شهرستان بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

موسی علی‌نیا ادامه داد: حدود ۵۰۰۰ نفر در مجموعه آموزش و پرورش این شهرستان فعال هستند که سالانه حدود ۶۵۰ نفر از آن‌ها مشمول بازنشستگی می‌شوند؛ اما با توجه به کمبود معلم، از این همکاران درخواست می کنیم استمرار خدمت داشته باشند که در این زمینه به‌صورت میانگین سالانه ۴۰ درصد از آن‌ها به خدمات‌شان ادامه می دهند.

وی به نزدیک بودن پایان سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: در این زمینه به مدارس دولتی تاکید شده است که نباید هیچ‌گونه مبلغی از والدین دریافت کنند و این کار خلاف قوانین است.

علی‌نیا بیان کرد: در کلاس‌های دهم، یازدهم و دوازدهم شاهد برگزاری آزمون‌های نهایی خواهیم بود که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود. همچنین نمرات امسال دانش‌آموزان در امتحانات نهایی تاثیر ۵۰ درصدی در کنکور دارد و قرار است سال آینده به ۶۰ درصد افزایش یابد تا تاثیر کنکور براساس قوانین کمتر شود.

وی به برنامه‌های هفته معلم در مرکز استان اشاره کرد و افزود: غبارروبی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره ۷۴ شهید فرهنگی استان، همایش تجلیل از معلمان نمونه، تقدیر از جوانترین و با سابقه‌ترین معلمان، قدردانی از پیشکسوتان فرهنگی، گرامیداشت یاد معلمان فقید و دیدار با بیماران فرهنگی صعب‌العلاج از برنامه‌های این هفته در خراسان شمالی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست