Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@14:21:41 GMT

اعلام جزئیات آیین نکوداشت استاد مهدی محقق

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۲۰۰۲

اعلام جزئیات آیین نکوداشت استاد مهدی محقق

کمیسیون ملی یونسکو- ایران، نکوداشتی برای تقدیر از هفت دهه تلاش استاد مهدی محقق در نشر و گسترش علم و ادب و فرهنگ ایران‌زمین، برگزار می‌کند و در این نکوداشت شوالیه آواز ایران به پاس بزرگداشت این استاد، آواز می‌خواند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  آیین نکوداشت استاد مهدی محقق به پاس هفت دهه خدمات گسترده علمی و فرهنگی، ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود و اساتید درباره مهدی محقق سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو پنل بحث و بررسی پیرامون شخصیت و جایگاه علمی و فرهنگی استاد و همچنین سبک زندگی و آموزه‌های اخلاقی و حکمی استاد مهدی محقق از بخش‌های برگزاری این بزرگداشت است. در پنل اول، دکتر حسن بلخاری، استاد فتح‌اله مجتبایی، دکتر بهاءالدین خرمشاهی، دکتر میرجلال‌الدین کزازی، استاد مهدی ماحوزی و دکتر اصغر دادبه به بحث و بررسی موضوع خواهند پرداخت.

پنل دوم این مراسم با حضور دکتر علی‌اصغر میرباقری‌فرد، دکتر نوش‌آفرین انصاری، دکتر امیربانو کریمی، دکتر توفیق سبحانی، دکتر ژاله آموزگار و استاد سید عبدالله انوار برگزار خواهد شد.

همچنین اجرای موسیقی شهرام ناظری از دیگر بخش‌های ویژه آیین نکوداشت استاد مهدی محقق است.

آیین نکوداشت استاد مهدی محقق، سومین مراسم تماشای خورشید است که در آن با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران دکتر حجت‌الله ایوبی از استاد مهدی محقق چهره نامدار علم و فرهنگ ایران، تجلیل خواهد شد و همچنین از نشان عالی کمیسیون ملی یونسکو- ایران ویژه استاد محقق و تمبر یادمان نکوداشت هفت دهه خدمات فرهنگی و ادبی وی رونمایی می‌شود.

مهدی محقق متولد 10 بهمن 1308 خورشیدی، بنیان‌گذار دایره‌المعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دایره‌المعارف اسلامی، نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی و استاد دانشگاه تهران است که جوایز و افتخارات بسیاری از جمله درجه استاد ممتاز فلسفه اسلامی از سوی موسسه بین‌المللی اندیشه و تمدن اسلامی کوالالامپور مالزی در سال 1993، نشان درجه یک ادب فارسی در سال 1382 و جایزه بنیاد البرز به‌عنوان دانشمند برتر در سال 1393 را کسب و دریافت کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرام ناظری مهدی محقق کمیسیون ملی یونسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان امور دانشجویان و دانشگاه شیراز برای برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در خردادماه ۱۴۰۳، طی مراسمی به امضای دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز رسید.

همچنین در ادامه‌ی این مراسم، باحضور جمعی از دانشجویان غیرایرانی و مدیران دانشگاه شیراز در سالن آمفی تئاتر پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز، از پوستر برگزاری «آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی» در سال جاری رونمایی شد.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده، دانشگاه شیراز در خردادماه ۱۴۰۳، میزبان برگزاری مراسم نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی است که با حضور بیش‌از ۴۰۰ نفر از دانش‌آموختگان غیرایرانی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رونمایی از نخستین ماهنامه ملل دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز

گفتنی است، در ادامه‌ی این مراسم، دانشجویان غیرایرانی دانشگاه شیراز در نشست صمیمانه‌ای با معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان دانشگاه شیراز به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند و مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

همچنین در این مراسم از نخستین شماره «ماهنامه ملل» که ازسوی دانشجویان غیرایرانی برای معرفی هرچه بیش‌تر و شایسته‌تر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های کشور‌های مختلف تهیه می‌شود، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند