Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:17:45 GMT

بورس نزولی آغاز شد، صعودی به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۳۴۲۴

بورس نزولی آغاز شد، صعودی به پایان رسید

شاخص کل بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات، روندی متعادل داشت و روی محور ۴۷۸ هزار در حرکت بود اما در ادامه با سقوطی چشمگیر مواجه شد و تا رقم ۴۶۷ هزار واحد افت کرد. البته این افت ماندگار نبود و شاخص صعودی قابل توجهی را تجربه و در نهایت مرز ۴۸۱ هزار واحد را هم رد کرد.

به گزارش ایسنا، معامله‌گران بازار سرمایه در نخستین روز هفته ۷۴۵ هزار معامله انجام دادند که ۴۲ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال ارزش داشت و در نهایت باعث شد شاخص کل با ۳۱۱۱ هزار واحد صعود به رقم ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بسیاری از نمادها در ابتدا منفی بودند اما در نهایت پتروشیمی پارس، گروه صنعتی پاکشو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خراسان، پالایش نفت تهران و البرزدارو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بانک ملت به تنهایی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند. به طور کلی بازار درحالی بسته شد که ۲۴۲ نماد مثبت و ۱۰۵ نماد منفی بودند.

بانک‌های ملت و تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز مانند بورس حرکتی پرنوسان داشت و درحالی که در ساعات ابتدایی سقوطی بود در نهایت با شش واحد صعود در رقم ۶۲۱۳ واحد رسید. در این بازار ۴۰۸ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال انجام شد.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فرابورس ایران و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند. به طور کلی ۱۳۶ نماد مثبت و ۸۶ نماد منفی بودند.

لیست نمادهای پربیننده نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع مشاین‌های اداری ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و زرین معدن آسیا تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس فرابورس بازار سرمايه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت