Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:28:42 GMT

خوزستان بارانی و مه‌آلود می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۴۰۶۲

خوزستان بارانی و مه‌آلود می‌شود

به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: سامانه بارشی از اواخر یکشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان خواهد شد.

وی افزود: بارش در نیمه شمالی و شرقی استان از حجم بالایی برخوردار است و سبب طغیان رودخانه ها و بالا آمدن سطح آب و مسیل‌ها در استان خواهد شد و در مناطق مستعد استان بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزه زاری ادامه داد: وزش باد در روز دوشنبه برخاستن گرد و خاک موقت در مناطق غرب، جنوب غرب ، جنوب و مرکز استان را به دنبال دارد و  از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه خلیج فارس مواج و طوفانی است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته گتوند با ۲۶.۲ و ایذه با ۶.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز به ۲۳.۷ وحداقل به ۱۰.۵ درجه سانتیگراد رسید.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه میزان بارندگی در گتوند ۴۴.۵، لالی ۴۱.۶،  ایذه ۳۶.۴، حسینیه اندیمشک ۳۷.۶، دهدز ۳۲.۲، مسجدسلیمان ۲۵.۵، دزفول ۲۳، شوشتر ۱۶.۵، رامهرمز ۸.۸، شوش ۱۳.۶، بهبهان ۷.۵، اهواز ۷.۱، بستان ۶.۹، کشاورزی اهواز ۶.۴،  امیدیه ۲.۴، شادگان ۱.۱، ماهشهر ۱.۲، هندیجان ۱.۱، آغاجاری ۲.۵و آبادان ۰.۰۱ میلیمترثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان روز چهارشنبه گذشته در اخطاریه ای اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی در اواسط روز یکشنبه هفته آینده تا اواخر چهارشنبه شاهد رگبارو رعد و برق و بارش شدید و سیل آسا در حوضه‌های آبریز سدهای کرخه، دز ، کارون، مارون و مناطق شمالی، شمال شرقی و شرق خوزستان و بارش باران با شدت کمتر در بقیه مناطق این استان خواهیم بود.

برچسب‌ها بارش باران اهواز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران اهواز سازمان هواشناسی بارش باران اهواز سازمان هواشناسی هواشناسی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا جو نسبتاً پایداری بر اغلب مناطق استان حاکم است و با گذر موج از مرز‌های شرقی استان همچنان در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و نقطه‌ای مورد انتظار می‌باشد.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین طی امروز برای اغلب مناطق استان (به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی) وزش بادِ متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی شنبه تا دوشنبه سامانه بارشی ضعیفی سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و وزش باد در بخش‌های شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد و در بقیه بخش‌ها احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

مدیر کل  هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه روند دما تا یکشنبه افزایشی خواهد بود، بیان کرد: طی امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبِ غربی تا جنوبِ شرقی، غربی و تا حدودی مرکزی خواهد شد.

سبزه زاری گفت: از اواسط هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۶.۷ و کمینه دمای ۲۱.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • جاده مه‌آلود و بارانی بجنورد به آشخانه
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • گرد و خاک در راه جنوب غرب خوزستان
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان