Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@03:23:25 GMT

ممنوعیت واردات حیوانات از کشورهای آلوده به کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۴۳۵۰

ممنوعیت واردات حیوانات از کشورهای آلوده به کرونا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علیرضا رفیعی پور با بیان اینکه کرونا ویروس ابتدا بیماری مشترک بین انسان و حیوانات بوده ولی این ویروس در طول زمان و در کشور چین مشخص شد که از انسان به انسان هم قابلیت انتقال دارد، گفت: در حال حاضر این ویروس از حیوان به انسان منتقل نمی‌شود.

وی ادامه داد:به مردم توصیه می‌کنیم که همه فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، مرغ، سایر ماکیان و همچنین دام و طیور زنده وآبزیان را از مجاری مجاز و تایید شده در شبکه توزیع سازمان دامپزشکی تهیه کنند و بایستی این فرآورده‌ها شناسنامه‌دار و هویت دار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین تمام مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی هستند و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بررسی می‌شود، بنابراین مردم با خیال راحت می‌توانند این محصولات را مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: ممکن است خرید و فروش دام، پرندگان و آبزیان در بازار روزهایی اتفاق بیفتد که تحت نظارت دامپزشک نباشد، که این می‌تواند خطر ایجاد بیماری مشترک بین انسان و حیوان را داشته باشد.

رفیعی پور در پایان گفت:طی دو  الی سه هفته گذشته ورود هرنوع حیوان خوراکی و خانگی از کشورهای آلوده به ویروس کرونا خصوصا چین به ایران از مجاری هوایی، دریایی، زمینی  و ریلی تا اطلاع ثانوی ممنوع  شد و  این ممنوعیت زمانی برطرف می شود که وزارت بهداشت اعلام کند شرایط کشور از نظر بیماری پاک است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است