Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه "الجمهوریه" لبنان نوشت، مذاکرات رسمی میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی متوقف شده و هیچ نشانه‌ای درباره شروع مجدد آن در آینده نزدیک وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از منابع مرتبط با پرونده دریایی نفت و گاز نوشت، مذاکرات میان دو طرف متوقف شده و زمان تکمیل آن در آینده مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع به روزنامه‌نگاران گفتند، برخلاف گفته‌ها درباره اینکه دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا سفرش به لبنان درباره پرونده نفت را لغو کرده است، طرف لبنان اصلا در جریان این سفر قرار نداشته و هیچ مسؤول آمریکایی چه در تیم شنکر و چه در سفارت آمریکا در بیروت مسؤولان لبنان را در جریان این دیدار قرار نداده و یا زمانی را برای انجام این دیدار درخواست نکرده است.

به گفته این منابع، موضع لبنان درباره امتیاز ندادن از حاکمیت دریایی خود و حقش در منابع نفتی و گازی ثابت است و در حال حاضر توپ در زمین لبنان نیست. قبلا هم بیروت این موضع خود را به همه هیئت‌های آمریکایی اعلام کرده بود و بیشتر از این موضع خود حرفی برای گفتن ندارد. اگر شنکر فردا یا سال بعد به بیروت سفر کند همین موضع را خواهد شنید و لبنان دنبال راه‌حلی است که منافع ملی کشور را برآورده کند نه راه حلی که هیئت‌های آمریکایی ارائه داده و در آن تنها منافع رژیم صهیونیستی را مد نظر قرار می‌دهند.

در همین راستا، منابع پیش‌بینی کردند که عملیات حفاری و استخراج در بلوک شماره چهار در آینده نزدیک آغاز شود به خصوص که تجهیزات فنی به طور متوالی وارد شده و در آستانه تکمیل قرار دارند و پارلمان لبنان هم بند مربوط به حفاری را تصویب کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل ترسیم مرزهای دریایی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس

تعدادی از صهیونیست‌ها با تجمع در مقابل منزل عضو کابینه جنگ، از وی خواستند در صورت عدم حصول توافق برای تبادل اسرا با حماس، استعفا بدهد.

به گزارش ایسنا، اراضی اشغالی طی دوره اخیر شاهد اعتراضات گسترده‌ای از سوی صهیونیست‌ها به ویژه خانواده‌های اسرای صهیونیستی که توسط حماس در غزه بازداشت شده‌اند، بوده است.

طبق گزارش اسپوتنیک تعدادی از صهیونیست‌ها امروز (جمعه) در مقابل منزل بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تجمع کردند و این شعار را سر دادند: اگر توافقی وجود ندارد استعفا بدهید.

به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ در غزه مذاکرات برای آتش‌بس به جایی نرسیده است.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و سریع ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اجازه تردد آزادانه در منطقه شمال و جنوب تأکید دارد.

برخی منابع می‌گویند، مصر و آمریکا ضمانت‌ها و تعهداتی به حماس درباره عدم بازگشت ارتش صهیونیستی به جنگ بعد از آتش‌بس داده‌اند اما حماس می‌خواهد ترکیه طرفی در ضمانت‌ها باشد.

به گفته این منابع مصر، آمریکا و قطر طی ساعات اخیر مذاکرات فشرده‌ای برای ارائه پیشنهاداتی موافق با خواسته‌های حماس برای ممانعت از فروپاشی مذاکرات برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!