Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:09:38 GMT

شیوع کرونا همزمان با پیک دوم آنفلوانزا در کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۲۰۱

شیوع کرونا همزمان با پیک دوم آنفلوانزا در کشور

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: در بازه زمانی پیک دوم آنفلوانزا در کشور قرار داریم و هم‌زمان ویروس کرونا هم شیوع پیدا کرده است و چون علائم این دو بیماری نزدیک به هم است، بعد از بستری بیمار، اقدامات تشخیصی را انجام خواهیم داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابوالفضل آفریده درباره اقدامات صورت‌گرفته برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان یکی از اعضای ستاد بحران در جلسات مختلف حضور پیدا کرده است و اقدامات لازم را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت به بیماران مستعد ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کامل صورت گرفته است و بیماران مشکوک به این بیماری نیز ضمن مراقبت‌های لازم، در بعضی از مراکز ملکی تأمین اجتماعی و یا مراکز معین، بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

آفریده یادآور شد: از مواردی که مشکوک به بیماری کرونا هستند، در مراکز ملکی تأمین اجتماعی آزمایش‌های لازم صورت می‌گیرد و در بدو ورود به مراکز درمانی این سازمان، بیماران اسکرین می‌شوند و مواردی که مشکوک به بیماری‌های تب‌دار و ویروس کرونا باشند از دیگر بیماران جدا خواهند شد و تحت درمان و مداوا قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم در مراکز درمانی صورت گرفته است و از طریق کانون بازنشستگان هم به بازنشستگان اطلاع‌رسانی‌های لازم برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

آفریده گفت: تأمین اجتماعی هم مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در این خصوص انجام وظیفه می‌کند، زیرا متولی اصلی در این حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ما نیز همراه با این وزارتخانه، یک استراتژی واحدی را پیش می‌بریم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: تمامی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی هم آمادگی لازم را دارند که بر اساس پروتکل‌های کشوری جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ما در بازه زمانی پیک دوم آنفلوانزا در کشور قرار داریم و هم‌زمان ویروس کرونا هم شیوع پیدا کرده است و چون علائم این دو بیماری نزدیک به هم است، بعد از بستری بیمار، اقدامات تشخیصی را انجام خواهیم داد و بر اساس پروتکل‌ها، در صورت تأیید بیماری کرونا، یا در مراکز ملکی و یا در مراکز درمانی وزارت بهداشت، روند درمان آنها انجام می‌شود و ما اعتقاد داریم که باید در این خصوص وحدت رویه داشته باشیم.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: تمامی مراکز درمانی تأمین اجتماعی بر اساس پروتکل‌ها ضدعفونی دائمی می‌شود.

کد خبر 411793

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا آنفلوآنزا سازمان تامین اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی وزارت بهداشت بیماری کرونا مراکز درمانی ویروس کرونا اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • زالو درمان می‌کند؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است