Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@20:12:52 GMT

تنظیم بازار شب عید با همکاری اصناف

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۲۳۱۳

تنظیم بازار شب عید با همکاری اصناف

پول نیوز-وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سیاست این وزارتخانه تنظیم بازار شب عید است که با بهره گیری از ظرفیت عظیم اصناف با اتکا به همراهی و همکاری سازنده مردم اجرا می‌شود.

 

به گزارش پول نیوز، رضا رحمانی؛ ضمن یادآوری تمهیدات اتخاذ شده برای تنظیم بازار شب عید گفت: همراهی آحاد مردم در کنترل موثر بازار و حفظ آرامش آن در ایام پایانی سال کاملا تعیین کننده است و حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، همراهی و همکاری سازنده مردم به عنوان مصرف کننده کالا و یا در موقعیت عرضه کننده و تولید کننده در تنظیم بازار، از مصادیق عینی و فرهنگی اقتصاد مقاومتی است.

رحمانی افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی بخش‌های مختلف وزارت صنعتو همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط، تدابیر خوبی برای تامین کالا‌های اساسی، مایحتاج ضروری مردم و همچنین خدمات مورد نیاز برای ایام پیش رو اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: موضوع تامین کالا از محل تولیدات داخلی نیز اولویت با اقلام پرمصرف این ایام است و سعی خواهد شد فرایند تولید به خوبی حفظ و تقویت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت عظیم اصناف در حفظ آرامش بازار، از جمله تجربیات موفق محسوب می‌شود که باید در تنظیم بازار شب عید توجه ویژه‌ای بدان داشته باشیم.

رحمانی تاکید کرد: برای جلب مشارکت حداکثری مردم در تنظیم بازار، باید روند اقدامات به گونه‌ای باشد که آثار و نتایج آن برای هموطنان ملموس باشد؛ از این جهت اجرای طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی کاملا اثرگذار است.

وزیر صنعت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم اجرای سیاست ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی که مشابه داخلی دارند، تصریح کرد: این وزارتخانه در این تصمیم کاملا جدی است و این ممنوعیت‌ها را در تقویت تولید داخل کاملا موثر می‌داند.

رحمانی اضافه کرد: این رویکرد و آثار تبعی آن در خودکفایی و قطع وابستگی بار‌ها تشریح شده و امروز به سبب شرایط خاص کشور از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است و به هیچ عنوان از این تصمیم عدول نخواهیم کرد.

وی افزود: همسو با این برنامه، سایر معبر‌های ورودی کالا به کشور به شکل غیر قانونی و یا به تعبیری شبه قانونی نیز مورد توجه قرار گرفته است که بزودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مجلس دهم وزارت صنعت رضا رحمانی تولیدات داخلی مصرف کننده تنظیم بازار شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات