Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:33:03 GMT

طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور، اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۱۶۳

طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان و فناور، اجرایی شد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میلاد صدرخانلو گفت: طرح شبکه فن بازار ملی ایران (از زیر مجموعه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، طرحی خاص برای لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور را تدوین کرد و منابع تامین شده که از صندوق نوآوری و شکوفایی است را با همکاری صندوق توسعه فناوری‌های نوین اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه بروکرها

رییس شبکه فن بازار ملی ایران در ادامه با اشاره به ضرورت‌های اجرای چنین طرحی، افزود: در اجرایی کردن طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور از شبکه کشوری، بروکرهای شبکه فن بازار ملی ایران کمک گرفته شده است و آنها هم در مرحله نیاز سنجی و هم در مرحله ارزیابی درخواست‌ها، به اجرایی شدن این طرح کمک می‌کنند.

عدالت اجتماعی

صدرخانلو، با توضیح اقدامات انجام گرفته برای اجرای بهینه‌تر این طرح، بیان داشت: این احساس وجود داشت که طرح‌های مرتبط با لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور، آنچنان که باید و شاید به تمام کشور تسری پیدا نمی‌کند و تنها مختص پایتخت و چند شهر بزرگ هستند.  

وی افزود: شبکه سراسری فن بازار ملی ایران این ظرفیت را در اختیار دارد تا با تسری این طرح به تمام کشور و به ویژه شهرهای کوچک و کم برخوردار، گامی در جهت اجرای عدالت اجتماعی در حوزه فناوری بردارد.

روش اطلاع رسانی

صدرخانلو، نحوه اطلاع رسانی در مورد این طرح را به دو روش عنوان کرد و افزود: ابتدا اطلاع رسانی با کمک بروکرهای شبکه فن بازار ملی ایران در سراسر کشور انجام می‌گیرد و به موازات آن یک اطلاع رسانی خاص، مختص جامعه هدف طراحی شده است تا بتوان بهترین اثر بخشی ممکن را از این طرح به دست آورد.

خط اعتباری

این طرح ‌به شرکت‌های فناور و دانش بنیان کمک می‌کند تا محصولات خود را با شرایط ویژه‌ای به شرکت‌های خریدار، ارائه کنند. خط اعتباری تامین شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق‌‎ توسعه فناوری های نوین به این طرح اختصاص می‌یابد.

شرکت‌های فناور و دانش بنیان مورد تایید شبکه فن‌بازار ملی ایران می‌توانند از خدمات لیزینگ استفاده کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  به سامانه شبکه فن بازار ملی ایران  به نشانیwww.techmart.irمراجعه کنند.

برچسب‌ها شبکه فن‌ بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری لیزینگ محصولات دانش بنیان و فناور شبکه فن بازار ملی ایران اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان