Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام "حمید شهریاری" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست شورای معاونین مجمع با اشاره به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی در یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: همواره حضور مردم در انتخابات از برکات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شده و ما قدردان آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: حضور مردم در انتخابات تضمینی برای تداوم انقلاب اسلامی است، آنها با حضور خود در پای صندوق‌های رأی یکبار دیگر نشان دادند که پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تأکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که نظام جمهوری اسلامی به آن افتخار می‌کند، جمهوریت نظام که مبتنی بر رأی مردم است و مردم از ابتدای انقلاب تاکنون در ۳۷ انتخابات شرکت کردند و این تیری بر چشم دشمنان ماست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه نظام ما مردم سالار است، اضافه کرد: در نظام ما مردم حاکمان خودشان را تعیین می‌کنند در حالیکه در نظام‌های بسیاری از کشور‌های منطقه مشاهده می‌کنیم که پادشاهان و امیران مسلط بر سرنوشت مردم هستند و برای مردم حقی قائل نیستند.

او تأکید کرد: ما به برکت حضرت امام (ره) از نظام پادشاهی و امارتی فاصله گرفتیم. امام به ما یاد داد که حاکمان باید خادمان ملت باشند نه اینکه مردم خادم حاکمان خود شوند. این خدمتگزاری به مردم یک ویژگی بود که حضرت امام (ره) در عمل خودشان تثبیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری اظهار داشت: امروز مردم ما از منتخبین خود مطالبه دارند که خدمتگزارشان باشند این نشان دهنده رشد سیاسی است که مردم ما به آن رسیده اند و معتقدند کسی که بر کرسی مجلس می‌نشیند باید خدمتگزار ملتش باشد در حالی که ما این رشد سیاسی را در بسیاری از کشور‌های منطقه نمی‌بینیم و آمریکا از همین مسئله ناراحت است و تلاش می‌کند تا مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند.

او در ادامه به برگزیدگان ملت توصیه کرد که  اگر کارآمدی نداشته نباشد مردم کنارشان می‌زنند و یک عده دیگر را انتخاب می‌کنند و کارگزاران باید دقت کنند که صندلیشان موقتی است و به مردم خدمت کنند و اگر نتوانند این خدمتگزاری را انجام دهند به طور طبیعی مردم افراد دیگری را انتخاب می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امیدواریم با این تغییری که در منتخبین مجلس ایجاد شده، شاهد یکپارچگی نظام کارگزاری در کشور باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به برخی مشکلات در کشور اظهار کرد: مردم بعد از انتخابات از منتخبین خود توقع دارند پای کار بیایند و مشکلات را ببینند و به درد مردم رسیدگی کنند.

او با انتقاد از اینکه برای راه اندازی یک واحد تولیدی به مجوز‌های بیشماری نیاز است، افزود: مجلس آینده قوانین راه اندازی بنگاه‌های تولید را اصلاح کند، همچنین قوانین مربوط به کارگر و کارفرما که یکی از گره‌های اصلی حوزه کار در کشور است، اصلاح شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این  انتخاب مردم به انسجامی در حوزه کارگزاری و  یکپارچگی در کشور منتهی شود و  این یکپارچگی هم  بهبود اقتصاد در داخل کشور و توسعه مرز‌های انقلاب اسلامی در خارج را به دنبال  داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تقریب مذاهب اسلامی انتخابات مجلس دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مردم در انتخابات انقلاب اسلامی حضور مردم حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا  این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و  به طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی شورای استان، در بیست‌ودومین جلسه شورای اسلامی استان، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هفته کار و کارگر اظهار کرد: گروه‌های مختلف جامعه شایسته خدمت صادقانه هستند و نظام شورایی در کشور را با حضور نمایندگانی از گروه‌های مختلف مردم، می‌توان چکیده جامعه دانست.

وی افزود: رویکرد مردم‌‎محور در دستور کار نظام شورایی کشور است تا این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تقویت شود و به‌طور خاص، ساختارهای مختلف شورای اسلامی استان در خدمت مردم باشند.

رئیس شورای استان گفت: همکاری نزدیک و تعامل مستقیم شورای اسلامی استان با شوراهای اداری، کمیته امور زیربنایی و هیئت‌های حل اختلاف استان توانسته است دستاوردهای ملموسی در شکل‎‌گیری یک پایگاه اجتماعی برای مصوبات شورای استان داشته باشد و به همین دلیل است که همه باید خود را مسئول پاسخگویی به مردم بدانیم تا مطالبات عمومی، روح حاکم بر مصوبات شورای استان باشد.

کد خبر 747385

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است