Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که با ورود سامانه بارشی به کشور از بعد ازظهر فردا (۵ بهمن) بارش برف در جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات غربی اصفهان و استان البرز پیش‌بینی می‌شود همچنین رگبار، رعد و برق و وزش باد در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب همدان و کهگیلویه و بویر احمد خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه طی این روز بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های چهارمحال و بختیاری و نوار غربی اصفهان دور از انتظار نیست.

روز سه‌شنبه (۶ بهمن) نیز بارش برف در استان‌های اردبیل، همدان، شرق لرستان، شمال چهار محال وبختیاری و ارتفاعات البرز، تهران، مازندران، سمنان، گیلان و غرب اصفهان خواهیم داشت و برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال غرب فارس، خوزستان، لرستان، همدان، اصفهان، چهار محال وبختیاری و کهگیلویه وبویر احمد رگبار و رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

طی این روز بارش باران در استان‌های خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، سمنان، تهران، قم، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، مرکزی و زنجان نیز ادامه دارد.

در ادامه اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: روز چهارشنبه (۷ بهمن) در شرق کرمانشاه، کردستان، شرق لرستان، همدان، جنوب زنجان، قزوین، قم، مرکزی، غرب اصفهان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات گیلان، مازندران، تهران، البرز، سمنان و شمال غرب فارس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

طی روز چهارشنبه رگبار، رعد و برق و وزش باد با احتمال تگرگ در استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، شمال فارس، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و اصفهان وجود دارد همچنین بارش باران در کردستان، زنجان، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، یزد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان دور از انتظار نیست.

بر اساس این اطلاعیه روز پنجشنبه (۸ بهمن) بارش برف و باران را در خراسان رضوی و بارش باران را در شمال شرق یزد، شرق سمنان و شمال خراسان جنوبی خواهیم داشت.

این سامانه بارشی سبب لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کولاک برف و کاهش دید به‌ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وقوع صاعقه می‌شود. از این رو در ترددهای شهری و جاده‌ای احتیاط شود و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف شمال خراسان بارش باران رعد و برق بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما و بارش باران در راه مشهد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، مرتضی اثمری اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی امروز با تقویت و گسترش سامانه بارشی در سطح استان به تناوب تا روز جمعه ضمن افزایش سرعت باد شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود. همچنین در مناطق مستعد، بارش تگرگ و در برخی ساعات تشکیل مه و کاهش دید خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین میزان بارش برای روز پنج‌شنبه پیش‌بینی شده است و در این روز ایجاد روان‌آب و سیلابی‌شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست. از امروز تا روزهای پایانی هفته در پاره‌ای از نقاط بادخیز، وزش باد به‌صورت لحظه‌ای شدید و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

اثمری تأکید کرد: روز پنج‌شنبه، دمای هوا بین ١٠ تا ١٢ درجه و دمای شبانه بین ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ١٨ و ٣١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣١ درجه و در سردترین ساعات به ١٧ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، ریوش با دمای ١٢ درجه و سرخس با دمای ٣٨ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و بیشترین میزان بارندگی از ریوش به میزان یک میلی‌متر گزارش شده است.

کد خبر 751539

دیگر خبرها

  • تداوم رگبار و رعدوبرق در این نقاط مختلف کشور طی دو روز آینده
  • تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور 
  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • هواشناسی اصفهان ۱۹ اردیبهشت؛ هشدار نارنجی بارش باران
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • رگبار باران در نقاط مختلف کشور 
  • رگبار و رعد و برق در شمال، غرب و مرکز کشور
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود