Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه‌های سراسر تهران صبح امروز به صورت فوری اعلام کردند که دانشجویان خوابگاهی تا شب باید خوابگاه را تخلیه کنند،این امر درحالی است که تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعلام مثبت وجود ویروس کرونا در قم و بعد در تهران موجب شد تا شهر در شرایط مدیریت بحران و پیشگیری از بیماری کرونا قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

دانشگاه‌های سراسر تهران تا آخر هفته تعطیل اعلام شدند، وزارت علوم جلسه ویژه‌ای را برای این موضوع ترتیب داده و ابلاغیه‌ای را مرتبط با این بیماری به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ کرد، اما درمورد خوابگاه‌ها و چه تصمیمی باید برای دانشجویان خوابگاهی گرفته شود، وزارت علوم این موضوع را به دانشگاه‌ها واگذار کرد.

در شرایطی که می‌توان با استرلیزه کردن محیط خوابگاه‌ها و ایجاد شرایط قرنطینه از پخش احتمالی این ویروس در شهر‌های دیگر و در شهر تهران جلوگیری کرد، دانشگاه‌های سراسری استان تهران اعلام تخلیه فوری خوابگاه‌ها را دادند.  
دانشگاه تهران تا پایان امروز باید تخلیه شود   سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: با توجه به اینکه وزارت علوم و وزارت بهداشت تصمیم بر تعطیلی دانشگاه‌ها گرفتند خوابگاه‌ها نیز باید تعطیل و تخلیه شوند.

وی افزود: به دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها اعلام کردیم که تا پایان امروز فرصت دارند که از خوابگاه‌ها خارج شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: تعطیلی خوابگاه‌ها تا هر زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند، ادامه دارد. فعلا تا پایان هفته تعطیل است و اگر ادامه پیدا کند به دانشجویان اعلام می‌کنیم.

حبیبا افزود: البته تاکنون نیز موارد بهداشتی را در خوابگاه‌ها در نظر گرفته ایم ضد عفونی خوابگاه‌ها را سه نوبت در دستور کار قرار دادیم و مواد ضدعفونی نیز مدام به خوابگاه‌ها تزریق می‌شود که کمبودی در این زمینه نداشته باشند. توزیع ماسک را نیز در دستور کار گذاشتیم که با بازگشت دانشجویان به خوابگاه‌ها آن را توزیع کنیم که مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.
    فقط دانشجویان غیرایرانی دانشگاه تربیت مدرس می‌توانند در خوابگاه بمانند 
همچنین معاونت دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس نیز از اعلام تخلیه خوابگاه این دانشگاه خبرداد و گفت:  تنها دانشجویان غیر ایرانی امکان حضور در خوابگاه‌ها را دارند که بنا بر تصمیمات اتخاذ شده، آن‌ها را در مکانی دیگر اسکان خواهیم داد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوابگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند و زمان بازگشایی خوابگاه‌ها بستگی به مصوبه دولت دارد و هر تصمیمی که دولت در خصوص فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها بگیرد، ما نیز تابع هستیم.   یکی از دانشجویان دانشگاه الزهرا مشکوک به کرونا است 
یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه الزهرا پیرامون این موضوع با خبرگزاری دانشجو گفتگو کرد و گفت: امروز مدیریت امور خوابگاه‌ها به دانشجویان هشدار داده که باید خوابگاه را تا پایان امروز ترک کنند.

وی افزود: روز گذشته گفته شده یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه گلستان ۵ دانشگاه الزهرا، مشکوک به ویروس کرونا بوده که به مرکز درمانی منتقل شده است به همین دلیل به دانشجویان گفته شده که باید در این مدت زمان محدود خوابگاه‌ها را تخلیه کنند.

این دانشجو یادآور شد: فرصت برای تخلیه خوابگاه‌ها به خصوص دانشجویانی که مسیر آن‌ها طولانی است بسیار کوتاه است و دانشجویان به مشکل برخورد کردند.  

دانشگاه‌هایی من جمله تهران، الزهرا، تربیت مدرس و صدا و سیما و شریف و علم و صنعت امروز صبح اعلام کردند که دانشجویان خوابگاهی تا پایان امروز باید خوابگاه را تخلیه کرده و به شهر محل زندگی خود بازگردند، اما این اعلام فوری و مهلت کم تخلیه عدم تدبیر و چاره اندیشی دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد؛ چرا که تمام دانشجویان شرایط بازگشت فوری به شهر خود را نداشته و از طرفی هم ممکن است در استان‌هایی مثل قم و یا گیلان که شیوع این بیماری در آن زیاد است ساکن باشند که با ورود به این استان‌ها در معرض بیماری قرار بگیرند. یا ناقل ویروس باشند و از طرف دیگر هم ممکن است ناقل ویروسی باشند که تا کنون خود را بروز نداده پس، بازگشت هرکدام به شهر خودشان می‌تواند به شیوع هرچه بیشتر این بیماری در بین مردم شهر‌های مختلف کمک کند.  

کاش مسئولین دانشگاه‌ها در جلسات چند ساعته خود به این مسائل هم فکر می‌کردند و برای جلوگیری از شیوع این ویروس توسط جامعه دانشگاهی فکری می‌کردند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی ویروس کرونا تخلیه خوابگاه ها شیوع کرونا دانشجویی دانشگاه تا پایان امروز خوابگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پلیس آمریکا با حمله به تحصن «همبستگی با فلسطین در دانشگاه کلمبیا» شمار زیادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عکس/ سرکوب دانشجویان حامی غزه در دانشگاه‌های آمریکا
  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا + فیلم
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا