Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:18:34 GMT

صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان بوشهر راه‌اندازی شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۱۲۵۳

صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان بوشهر راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر یکشنبه در سومین نشست زکات استان بوشهر، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه امسال این میزان به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از برنامه‌ریزی قوی و تدین مردم استان است.

وی بابیان اینکه ۱۰ سال پیش، میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سطح استان بوشهر حدود ۲۴۰ میلیون تومان بود افزود: برای افزایش ۲۰ درصدی دریافت زکات در سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان بوشهر برای پرداخت زکات، اضافه کرد: با شناسایی مؤدیان زکات زمینه دست یافتن به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان دریافتی زکات در استان بوشهر محقق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بیان کرد: با این نوع برنامه‌ریزی می‌توان در افق ۱۴۰۴، استان بوشهر به مرز جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومانی زکات در استان بوشهر برسد که در موضوع فقرزدایی تأثیرگذار است.

صفایی بوشهری با اعلام اینکه پیشنهاد تأسیس صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد را به مسئولان کمیته امداد داده و با راه‌اندازی آن بسیار تأثیرگذار بوده، یادآور شد: پیشنهاد می‌شود که صندوق قرض‌الحسنه زکات در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: نیاز است از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای مانند صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی و فضای شبکه اجتماعی در راستای ظرفیت‌های زکات و میزان پیشرفت در جذب زکات به اطلاع عموم رسانده شود تا به عنوان یک فرهنگ حسنه در بین مردم نهادینه شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: کارکرد تبلیغاتی زکات باید متناسب با جامعه‌شناسی و جغرافیای هر منطقه تعریف و اجرایی شود تا در زمینه ارتقا سطوح مختلف زکات تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: استفاده از گروه‌های مشاور اشتغال و خودکفایی می‌تواند زمینه ایجاد طرح‌ها و پروژه‌هایی از محل زکات را فراهم کند که در کاهش محرومیت و فقرزدایی تأثیرگذار است.

کد خبر 4860896

منبع: مهر

کلیدواژه: صفایی بوشهری بوشهر امام جمعه بوشهر زکات انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا ایلام بارش برف تعطیلی مدارس بوشهر شهرکرد گرگان قزوین بیرجند شیراز زکات در استان بوشهر صفایی بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام از جمع‌آوری زکات غلات در شهرستان‌های جنوبی استان ایلام خبر داد و گفت: شش میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، ناصر مرادی پویانی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت‌_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد زکات کمیته امداد با همکاری دستگاه‌های عضو شورای زکات استان هر ساله همزمان با برداشت محصولات کشاورزی اقدام به جمع‌آوری زکات غلات کشاورزان استان می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار برداشت محصولات کشاورزی شهرستان دهلران آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت محصولات کشاورزی بیش از دو میلیارد تومان زکات در شهرستان دهلران جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده بین نیازمندان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال مبلغ شش میلیارد تومان زکات فطریه با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی، سازمان زندان‌ها، مؤسسات خیریه، و مراکز نیکوکاری در سطح استان جمع‌آوری، و میان نیازمند توزیع شده است.

کد خبر 751505

دیگر خبرها

  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • پرسپولیس آسیایی فقط یک بازیکن کم داشت
  • بازار آبزیان در بندر صیادی جلالی بوشهر احداث می‌شود
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری