Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد، در این نشست دو ساعته که با حضور بیش از ۵۰ تن از مدیران مسئول روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و برخی پایگاه‌های خبری برگزار شد، ربیعی (سخنگوی دولت)، حریرچی (قائم مقام وزیر بهداشت) و جهانپور (سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به بیان جزئیاتی از شیوع ویروس کرونا در کشور، آخرین آمار و اطلاعات مربوطه و اقدامات انجام شده و پیش رو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست با تاکید بر افزایش مهارت خبرنگاران حوزه سلامت با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط معاونت مطبوعاتی و دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، مقرر شد اتاق فکر خبرنگاران در وزارت بهداشت تشکیل تا ضمن پاسخگویی به سوالات و شبهات، روند اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح «بهداشت و درمان» محقق شود.

شرح اقدامات پیشگیرانه در هفته‌های گذشته، آخرین وضعیت شیوع ویروس در شهرهای مطرح شده در اخبار، اقدامات اورژانسی و زیرساختی در این شهرها، آماده باش کامل وزارت بهداشت و تمامی دانشگاه‌های مرتبط در تهران و سراسر کشور، هماهنگی برای توزیع اقلام مورد نیاز به میزان لازم و بیش از حد نیاز برای جلوگیری از سوداگری، آمادگی کامل از نظر تجهیزات مورد نیاز این ویروس و تامین موارد مورد درخواست به میزان کافی، تولید داروهای تقویتی در کارخانه‌های داروسازی، انتشار پروتکل‌های رعایت ایمنی و پیشگیری برای مجموعه‌های مختلف کشوری و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه که مدیران رسانه‌ها سوالات و شبهات خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کردند، با تاکید بر اینکه جای نگرانی برای کنترل این ویروس در کشور وجود ندارد، بر این نکات رسانه‌ای تاکید شد: مرجع رسمی انتشار اخبار مرتبط، وزارت بهداشت است و انتشار و بازنشر اخبار و مطالب مرتبط با چهره‌ها و برخی دستگاه‌های غیرتخصصی، روند اطلاع‌رسانی و آرامش روانی مردم را مخدوش می‌کند. آمار تلفات این ویروس در بدترین شرایط، حداکثر ۱,۵ تا ۳ درصد مبتلایان است و بیشتر برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند، خطرناک است. روند کنترل و بهبود افراد مبتلا در کشور رضایت‌بخش و تحت کنترل است و تجربه ویروس‌های خطرناک‌تری که در کشور تجربه شده مانند ویروس H۱N۱ نشان می‌دهد این بیماری قابل کنترل است و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد اگرچه با توجه به سرعت انتشار این ویروس، همه باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش خبرنگاران سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اعلام رسمی نتایج «پیمایش ملی سلامت روان» در ابتدای تابستان
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت