Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:14:51 GMT

کاهش ۳۲ درصدی بارندگی در چهارمحال وبختیاری

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۰۰۰

کاهش ۳۲ درصدی بارندگی در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، مهران چراغ پور عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: متأسفانه امسال تاکنون بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۳۲ درصد کاهش داشته و نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کسر بارش داشته‌ایم.

وی گفت: در شهر شهرکرد تاکنون ۱۱۷ میلی متر و در کوهرنگ ۵۸۰ میلیمتر بارش صورت گرفته که نشان است می‌دهد که میانگین کل استان حدود ۳۲ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان تاکنون از نظر بارش و کمبود بارش رتبه نخست کشور را دارد.

وی تصریح کرد: میزان بارش برف در ایستگاه کوهرنگ اکنون متأسفانه حدود ۵۰ سانتیمتر است که حدود ۶۰ سانتی متر کاهش ارتفاع برف را دارد که نسبت به سال گذشته حدود ۳۴ سانتی متر کاهش ارتفاع برف دارد.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی قوی به استان، اظهار کرد: از اواخر دوشنبه بارش‌ها در استان آغاز می‌شود و این سامانه بارشی روز چهارشنبه از استان خارج خواهد شد.

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در منطقه کوهرنگ ۱۵۵ میلی متر بارش پیش‌بینی می‌شود و مسئله مهم این است که به دلیل افزایش دما، ذوب یخ و برف‌ها را خواهیم داشت که مازاد بر بارش باران است و موجب می‌شود در منطقه در رودخانه‌های منتهی به کارون موجب شکل گیری روان آب زیادی و سیلاب بسیار شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه در گردنه چری بارش برف و حتی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در بروجن و قسمت‌های شرقی استان بارش‌ها کمتر از ۵۰ میلیمتر خواهد بود و در شهرکرد نیز حدود ۵۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بارش‌ها در ایستگاه آورگان هم تا ۵۰ میلی متر خواهد رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بارش باران بارش برف چهارمحال و بختیاری مدیریت بحران هواشناسی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 849149 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری