Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@03:02:21 GMT

ارسال ۷۰ نمونه مشکوک از گیلان به تهران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۴۲۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ارسال ۷۰ نمونه مشکوک از استان به تهران خبر داد و گفت: بیش از این ۷۰ هزار نفر از افرادی که وارد استان شدند مورد پایش و غربالگری قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ارسال ۷۰ نمونه مشکوک از استان به تهران خبر داد و گفت: بیش از این ۷۰ هزار نفر از افرادی که وارد استان شدند مورد پایش و غربالگری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارسلان سالاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد با اشاره به فعالیت سی ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه با بدهکاری بالغ بر ۶۰۰ میلیاردی و کسری ۲۰۰ میلیاردی روبروست.

وی با بیان اینکه این دانشگاه دارای زیرساخت های لازم نیست زیرا قدمت بیمارستان های این دانشگاه بالای ۵۰ سال است تصریح کرد: در بخش تجهیزات هم کمبودهای داریم که برای نمونه دستگاه سی تی اسکن در سطح رشت فقط در بیمارستان پورسینا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص مشکلات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کمبود تجهیزات پزشکی و تمهیدات دیده شده برای جبران آن عنوان کرد: سه دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان های لاهیجان، آستارا و رودبار خریداری و نصب شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان گیلان در خصوص ویروس کرونا گفت: چهار مورد مثبت کرونا ویروس در گیلان شناسایی شده است که از این تعداد دو مورد متاسفانه فوت کردند.

سالاری از ارسال ۷۰ نمونه مشکوک از استان به تهران خبر داد و گفت: پیش از این ۷۰ هزار نفر از افرادی که وارد استان شدند مورد پایش و غربالگری قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: با اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا جدید، تمهیدات لازم در سطح استانی دیده شده است.

سالاری با بیان اینکه کرونا یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان است افزود: در طی زمان های اخیر شش نوع ویروس کرونا در دنیا داشتیم که عامل ۱۵ درصد سرماخوردگی‌های معمولی بود.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا جدید از طریق عطسه و سرفه، دست دادن و ماندن روی سطوح انتقال می‌یابد گفت: این ویروس روی دست تا چهار ساعت و در اجسام تا ۹۰ ساعت می تواند زنده بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا تا دو هفته در بدن بدون علائم می‌ماند و حتی ممکن است پس از بهبودی نیز شخص ناقل ویروس باشد افزود: این ویروس ۸۰ درصد بصورت علائم سرماخوردگی خفیف بروز می کند و حدود ۲۰ درصد دارای علائم حاد نیاز به بستری شدن در بیمارستان و تحت مراقبت بودن دارد.

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر کرونا نسبت به آنفلوانزا پایین تر است افزود: کرونا ویروس واکسن ندارد. لذا شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به توصیه های تغذیه ای و استفاده از غذای گرم و رعایت نکات بهداشتی توجه ویژه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کرونا از طریق هوا منتقل نمی شود، ولی در فاصله کمتر از دو متر از طریق سرفه و عطسه قابل انتقال است گفت: ویروس کرونا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، قلبی و کلیوی بیشتر خطرناک است.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان های استان در حالت آماده باش قرار دارند گفت: هر بیمار مشکوک در شهر خود بستری و تدابیر لازم برای آنها دیده خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا نیز بیمارستان رازی از ۱۰۰ تخت به ۱۵۰ تخت برای بیماران مراقبت های ویژه تجهیز خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه بعد از سنجش بار شیوع بیماری در استان در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تصمیم گیری خواهد شد: استفاده از دستگاه تایمکس در ادارات برای مدتی کنسل می شود.

وی از توزیع ۱۰۰ هزار وسایل حفاظت شخصی در بیمارستان‌های استان برای کادر درمانی خبر داد و گفت: ۲۷ درخواست بهداشتی به استاندار و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای مقابله با ویروس کرونا داده شده که از جمله آنها ۲۰ دستگاه شوک، ۲۰۰ هزار ماسک فیلتر دار و دستکش و ... است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد