Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:24:27 GMT

۴۰ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۲۹۹

۴۰ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

سجاد رستمی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین صادرات استان در سالجاری به کشورهای عراق و افغانستان بوده است.

وی با اشاره به کاهش صادرات استان در سالجاری، تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شد و امسال با توجه به وجود مشکلات تعهدات ارزی، ایجاد محدودیت‌ حمل و نقل بین‌المللی و تعرفه‌های سنگین گمرکی از سوی کشورهای واردکننده، کاهش صادرات از استان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی خاطرنشان کرد: این در حالی است که محصولات تولیدی در استان از مبادی کمرگی دیگر نیز صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سیمان، مغز بادام مامایی، خوراک آبزیان، لوازم خانگی، موکت و ورق خودرو از مهمترین محصولات صادراتی استان بوده است.

رستمی از رشد بیش از ۵۰ درصدی تولید در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ جواز تاسیس صادر شده که نشان‌دهنده رغبت مردم استان به انجام فعالیت‌های تولیدی است.

به گزارش ایرنا، هم اینک یک‌هزار و ۲۷۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری صادرات غیر نفتی وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین ماه سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی بیان کرد: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

کمری افزود: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

سرپرست گمرکات ایلام اظهار داشت: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی را داشته است.

کمری همچنین به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین ماه اشاره و گفت: تشریفات گمرکی کالاهای همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام دراین بازه انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6088335

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود