Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:13:19 GMT

فعالیت۱۳۰ واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۵۲۳۳

فعالیت۱۳۰ واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی

وحید طالب پور در بازدید معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  از منطقه آزاد انزلی اظهار داشت:  تعدادی واحد صنعتی نیز در حال احداث هستند که در مبادی ورودی و خروجی این شهرک ها و محدوده  تجاری و گردشگری منطقه، گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر بوده و علاوه بر نظارت بر واردات کالا به صورت الکترونیکی و اسنادی، ورود کالا به شهرک های صنعتی نیز توسط نیروهای گمرک به صورت فیزیکی بررسی می شود

وی یاداور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ میلیون دلار صادرات کالای حاصل از تولید منطقه و ۱۲۲ میلیون دلار صادرات مجدد از منطقه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بخش واردات نیز ۱۲ میلیون دلار کالای مسافری و ۱۶ میلیون دلار کالا به منظور مصرف در سطح منطقه از طریق مبادی ورودی با نظارت گمرک و ثبت سفارش واردات داشته ایم که این میزان واردات کالای مسافری به نسبت سنوات قبل کاهش چشم گیری را نشان می دهد.

طالب پور اشاره کرد: در راستای اجرای سامانه های الکترونیک و شفافیت عملکرد، منطقه آزاد انزلی توانسته است با پیاده سازی سامانه EPL رویه های واردات کالاهای مسافری، مصرف در منطقه و تولید را در بخش گمرک گلشن - حسن رود به عنوان اولین منطقه آزاد کشور علی رغم وجود مشکلات رفع تعهدات ارزی و رویه های بانکی عملیاتی نماید و آمار میزان واردات کالاهای مسافری منطقه به طور شفاف در سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه تجارت فرا مرزی در دسترس قرار دارد.

وی اجرای سامانه های اطلاعاتی الکترونیکی یکپارچه با قابلیت تبادل اطلاعات با دیگر دستگاهها را یکی از رویکردهای اساسی سازمان منطقه آزاد انزلی در جهت ارتقای سلامت اداری و مقابله با قاچاق کالا عنوان نمود.

لزوم نصب دستگاه ایکس ری در مبادی خروجی 

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با تشریح سیاست های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و برنامه ریزی صورت گرفته برای حمایت از تولید داخلی بیان کرد: با توجه به حمایت های صورت گرفته از فعالان اقتصادی و فعال سازی واحد های راکد و تشویق وارد کنندگان به سمت تولید محصولات با کیفیت، منطقه آزاد انزلی می تواند کانون تولید پوشاک کشور شود.

عبدالله هندیانی  در ادامه با تأکید بر اهمیت نظارت بر حوزه واردات و چگونگی مصرف و عرضه محصولات بیان کرد: اقدامات مناسبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا در این منطقه صورت گرفته و با توجه به روند افزایش گردشگران در این منطقه ، نیاز است دستگاه ایکس ری به منظور بررسی  مقابله با قاچاق کالا توسط گمرک در مبادی خروجی نصب شود.

وی در ادامه بر لزوم اجرای طرح شناسه کالا برای آن دسته از واحدهای تولیدی پوشاک منطقه که تولیداتشان را به داخل کشور عرضه می کنند تاکید نمود.

هندیانی  بیان کرد با اجرای این طرح جدید امکان رهگیری و شناسایی کالاهای پوشاک تولید داخلی با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

بازدید از واحد های تولیدی پوشاک در شهرک های صنعتی منطقه ، محدوده تجارت و گردشگری ، زیر ساخت های بندری و تجاری از دیگر برنامه های معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در منطقه آزاد انزلی بود.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی گیلان ستاد مبارزه با قاچاق کالا منطقه آزاد انزلی حاشیه دریای خزر کشورهای حاشیه واردات کالا میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل  هاشم علایی گفت:  ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور خواهند یافت.
وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولید کنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار کرد: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقاء دانش و فناوری تولید کنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.
علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

 

دیگر خبرها

  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت