Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون اجتماعی و فرهنگی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین با اعلام اینکه ۷۳.۷ درصد خانوارهای قزوین در آبان ماه مشمول طرح کمک حمایت معیشتی شدند، گفت: افرادی که مشمول نشده‌اند نیز می‌توانند هرچه سریعتر اعتراض خود را در سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی ثبت کنند.

قاسم آقاعلیخانی، معاون اجتماعی و فرهنگی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در آبان ماه سال‌جاری ۷۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد خانوارهای قزوین مشمول طرح کمک حمایت معیشتی شدند ولی بعد از آن طی ثبت اعتراضات و تأیید برخی از خانوارها بر آمار مشمولین این طرح افزوده شد که آماری در این خصوص نداریم و به‌محض دریافت آمار به‌روز از وزارتخانه آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که هم‌زمان دارای شغل، خانه و خودرو باشند مشمول طرح کمک حمایت معیشتی نمی‌شوند، ادامه داد: اگر میزان درآمد تعیین‌شده در خانوارهای پنج نفره بیش از هشت میلیون، چهار نفره هفت میلیون، سه نفره ۶ میلیون، دو نفره پنج میلیون و یک نفره چهار میلیون تومان باشد مشمول طرح کمک حمایت معیشتی نخواهند شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه بررسی‌ها از طریق بانک اطلاعات رفاه ایرانیان انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر خودرو خانوار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و قیمت خانه آن‌ها در کلان‌شهرها بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و در دیگر شهرها ۹۰۰ میلیون تومان باشد نیز مشمول طرح کمک حمایت معیشتی نمی‌شوند؛ همچنین اگر کارفرمایی بیش از سه بیمه پرداز داشته باشد نیز مشمول طرح نخواهند شد.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه سامانه برای ثبت اعتراضات باز است، اشاره کرد: بررسی‌ها به دو طریق انجام می‌شود و افراد جامانده از یارانه و افرادی که یارانه آن‌ها به دلیل تمکن مالی قطع شده است نیز می‌توانند هرچه سریعتر اعتراض خود را در سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی https://hemayat.mcls.gov.ir ثبت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح حمایت معیشتی خانوارها مشمول طرح کمک حمایت معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق