Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:15:12 GMT

کرونا با گردشگری مشهد چه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۸۳۲۸

کرونا با گردشگری مشهد چه می‌کند؟

ایسنا/خراسان رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان، تقریبا می‌توان گفت گردشگری و سفر مهمترین مقوله‌ای است که در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است. تمهیدات گوناگونی برای جلوگیری و یا مقابله با این بیماری از سوی کشورها صورت گرفته؛ از سوی دیگر با ورود کرونا به ایران و با توجه به فرا رسیدن فصل سفر، این موضوع از سوی گردشگران و مسافران مورد توجه است و از آن‌جا که مشهد با جاذبه زیارتی خود یکی از مقاصد مهم سفر در کشور به حساب می‌آید، دارای شرایط ویژه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت سفرها در مسیرهای ورودی و خروجی مشهد با شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: در چند روز گذشته با توجه به این که موضوع شیوع ویروس کرونا جدی‌تر شده است، چند شرکت هواپیمایی از جمله هواپیمایی کویت پروازهایش را به مشهد قطع کرده است.

فرقانی افزود: عراق نیز در بخشنامه‌ای اعلام کرده مسافرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، باید حداقل دو هفته در قرنطینه باشند و دیگر شرکت‌های هواپیمایی مانند ترکیش ایرلاین در صدد این هستند که از مسافران گواهی سلامت بگیرند؛ البته هنوز بحث اخذ گواهی سلامت قطعی نشده است؛ اما شرایط به سمتی می‌رود که تردد و رفت‌وآمد باید کاهش یابد.

وی بیان کرد: در مسیرهای داخلی هنوز مورد خاصی مشاهده نشده است؛ اما به عقیده من اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند و چنانچه وزارت بهداشت شفافیت لازم را در اعلام اخبار نداشته باشد، این شرایط به لحاظ روانی ممکن است تاثیراتی روی مردم بگذارد و باعث کاهش رفت‌وآمدها شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز برخی از روزنامه‌ها اخباری منتشر کردند مبنی بر این که مردم از برگزاری اجتماعات دوری کنند، به هر حال سفر نیز کار گروهی بوده و این بحث ممکن است تاثیراتی بر روی گروه‌ها و تورهای مسافرتی نیز بگذارد.

فرقانی درباره کنسلی تورهای مسافرتی در شرایط اضطراری، تصریح کرد: طبق قراردادی که سازمان میراث فرهنگی در شرایط اضطراری دارد، تورها باید کنسل شوند، منتهی این که موضوع ویروس کرونا اضطراری تعریف شود یا نه، بحثی جداست که باید میراث فرهنگی در مورد آن نظر دهد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: اگر شرایط به گونه‌ای پیش رود، به صورت زلزله یا سیل‌های بزرگ مانند سیل نوروز 98 و وضعیت اضطراری اعلام شود، شرایط کنسل کردن تورها نیز متفاوت می‌شود، اما اگر شرایط اضطراری اعلام نشود، طبق قرارداد باید یک شب هزینه هتل و هزینه بلیت را به عنوان جریمه پرداخت شود. لذا ما به دنبال پاسخ از سمت مسئولان وزارت گردشگری و میراث فرهنگی هستیم که با وجود شرایط فعلی در کشور، وضعیت برای آژانس‌ها مشخص شود.

به نظر می‌رسد با وجود شروع انتشار ویروس کرونا در برخی شهرهای کشور، سفرهای نوروزی و رفت‌وآمدها به ویژه در شهرهای زیارتی مانند مشهد که هرساله جمعیت زیادی از مسافران داخلی و خارجی را پذیرایی می‌کند، شرایط را سخت و دشوار خواهد کرد و بنابراین مسئولان استانی باید تمهیدات لازم و ضروری را برای جلوگیری از شیوع این ویروس از طریق سفر و رفت‌وآمد زائران، در نظر بگیرند تا بار دیگر دچار غافلگیری در مدیریت بحران نشویم.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرونا گردشگري گردشگری مشهد وزارت گردشگری مدیریت بحران زائر خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد