Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه اخیرا شاهد هستیم به یکباره آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و آمار مربوط به تلفات انسانی این ویروس در کشور بالا رفته است به طوری که نام ایران در زمره کشورهای پرخطر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نقدهای جدی وجود دارد که چرا پنهان‌کاری صورت گرفته و مسئولان کشور باید تکلیف خودشان را با مردم در قبال ضرورت داشتن شفافیت و صداقت روشن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شفافیت اطلاع‌رسانی و صداقت از اصول اساسی حکمرانی خوب در دنیای امروز است و در همه‌ نظام‌های سیاسی دینی و غیر دینی این اصل پذیرفته شده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: کشور چین کشوری است که در شرایط کنونی تحریم به عنوان کشوری به حساب می‌آید که شاید برخی محافل سیاسی می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که در کنار ایران هستند. در کنار ما بودن چینی‌ها هم در دنیای امروز کاملا مشخص است و به این موضوع نیز نقد جدی وارد است.

وی ادامه داد: در گذشته با یک هیات بلند پایه سیاسی وارد چین شدیم در همان ایام بیماری‌هایی از نوع کرونا در دنیا شایع شده بود و دیدم در آنجا حتی چینی‌ها پروتکل‌های دیپلماتیک را رعایت نمی‌کردند و در فرودگاه به گونه‌ای با هیات ایرانی برخورد کردند که شأن هیات به این دلیل که جان ملت چین برایشان بسیار اهمیت دارد، نادیده گرفته شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: درست در ایامی که به دلیل کرونا در دنیا نسبت به اتباع چین قرنطینه صورت گرفته بود در ایران تصمیماتی اتخاذ شد که این تصمیمات قابل دفاع نبود مانند وادار کردن هواپیمای ایرانی برای انتقال مسافران چینی! که با جان ملت سر و کار داشت.

وی افزود:  کارگران چینی در قم را دیدیم اما اقدامی صورت نگرفت و به گونه‌ای این ملاحظات ادامه پیدا کرد که به یکباره الان نام ایران در زمره سه کشور آلوده قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن دسته از افرادی که مسئول این سهل‌انگاری هستند باید محاکمه شده و پاسخگو باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی، در روز جهانی مبارزه با مالاریا (۲۵ آوریل مصادف با ششم اردیبهشت)، از مالاریا به عنوان بیماری انگلی شایع در جهان نام برد و گفت: حذف و ریشه کنی مالاریا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت است.


این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع مالاریا در ایران، گفت: این بیماری در سال‌های دور شیوع گسترده‌ای در کشور داشت، اما با بهبود وضعیت بهداشت در مناطق روستایی و آندمیک مالاریا و تلاش کارشناسان بهداشت محیط و شبکه‌های بهداشتی در سالیان اخیر تا آستانه ریشه کنی مالاریا پیش رفت.
به گفته طبرسی، روند ریشه کنی مالاریا در چند سال گذشته به علت همسایگی با کشور‌های مالاریا خیز در حاشیه جنوب شرقی کشور (افغانستان و پاکستان)، شیوع کرونا و اختصاص تمام ظرفیت شبکه‌های بهداشتی به کنترل کرونا دچار اختلال شد به نحوی که امسال آمار مبتلایان به مالاریا افزایش داشته است.
این متخصص بیماری‌های عفونی گفت:در یک سال گذشته در برخی مناطق به خصوص مناطق جنوب شرقی، شاهد افزایش موارد ابتلا بودیم که وزارت بهداشت در تلاش است بیماری را در آن مناطق کنترل و ریشه کن کند.
انتقال بیماری فقط از طریق پشه آنوفل است و فرد به فرد صورت نمی‌گیرد. به این معنا که در مناطقی که این پشه وجود ندارد حتی اگر فرد مبتلا به مالاریا وجود داشته باشد بیماری منتقل نمی‌شود.
مناطق آندمیک مالاریا در ایران، محدود به استان‌های جنوب شرقی هم مرز با افغانستان و پاکستان است و شیوع و عدم کنترل مناسب مالاریا در این کشور‌ها و وجود مراودات با ایران باعث انتقال مالاریا در استان‌های جنوب شرقی کشور شده است.
افرادی که از مناطق غیرآندمیک به مناطق آندمیک مالاریا سفر می‌کنند باید نکات ایمنی و حفاظتی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت کنند و با هماهنگی مراکز بهداشتی، داروی پیشگیری از ابتلا به مالاریا مصرف کنند.

دیگر خبرها

  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا