Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:28:05 GMT

تلفات مجازی کرونا ویروس در گیلان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۰۶۶

تلفات مجازی کرونا ویروس در گیلان

تولید و نشر حداکثری اخباری مسموم و‌ غیرواقع در خصوص کرونا ویروس از سوی برخی اصحاب رسانه موجب شده این ویروس بیش از آن‌که جان بگیرد امنیت روانی جامعه را مورد هدف قرار داده و در بعد مجازی تلفات بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «حمیدرضا دنیادیده» در یادداشتی با پرداختن به موضوع تلفات مجازی کرونا ویروس در گیلان نوشت: در حوالی پوشش رسانه‌ای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودیم که رئیس ستاد انتخابات گیلان از حضور ۳۰۰ هزارنفری گیلانیان در سه ساعت آغازین برگزاری این رویداد سیاسی و حساس در جمع خبرنگاران سخن گفت و زمزمه‌ها نسبت به حضور پرشکوه مردم در این دوره انتخابات در بین اصحاب رسانه بالا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم‌کمک به ظهر رسیدیم که در حال مرور رسانه‌های نزدیک به دولت متوجه شیوع یک‌باره و تهاجمی کرونا ویروس به کشور شدیم و در همین حال شنیدیم که این میهمان ناخوانده چینی جان چند تن از هم‌وطنانمان ازجمله گیلانیان را هدف قرار داده است.

بماند که برخی از رسانه‌ها تمام انتخابات مجلس را تحت شعاع کرونا بردند و با پوشش لحظه‌ای اخبار آن چه راست، چه دروغ و چه مبهم تلاش کردند تا از صفوف به‌هم‌پیوسته شعبات اخذ رأی بکاهند اما کسی که قرار بود برای خدا بیاید، آمد و کسی که قرار بود برای خدا و خلقش به مجلس برود، روانه خانه ملت شد.

هنوز خستگی شبانه‌روزی و بیداری و تلاش چندروزه‌ام برای حضور باشکوه و انتخاب آگاهانه و اصلح نماینده در انتخابات مجلس از تنم درنرفته بود که کرونا آمد و ما را به خط خبری رساند و گویا همچنان قصد رها کردنمان را نیز ندارد.

اما آنچه که بیش از کرونا مخاطره‌آمیز شده و قرار است آدم بکشد، مخدوش شدن امنیت روانی مردم و گرفتن تلفات از سوی کرونا آن‌هم در فضای مجازی است و لازم هست در این بعد نیز قلم‌ها را در مرکب برده و در جهت دفاع از امنیت مجازی دست‌به‌کار شویم چون رهبر فرزانه انقلاب امروز فرمان دادند که باید میلیون‌ها نفر در جهت دفاع، ضربه و حمله متقابل در امور تبلیغاتی علیه دشمن آماده شوند.

این شد که استراحت را بی‌خیال شدم و بندهای پوتینم را مجدداً محکم بسته و روانه دفاع، ضربه و‌ حمله متقابل در جنگ رسانه‌ای غربی، عربی و عبری شدم و در مطلع سخن از فعالین مجازی و سایبری استدعا دارم تا کار بیخ پیدا نکرده فضای امنیت روانی جامعه را پایدار و برای مشارکت فعالان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی همت کرده و به‌دوراز هر کنش غیرمنطقی بکوشند.

کرونا دقیقاً پس از انتخابات مجلس و‌ شیرینی بعد آن سراغ ایرانیان آمده و از طرفی دیگر گویا با توجه به‌قرار گرفتن در آستانه سال جدید در تلاش است تا بازار را با ابزار ترس و ‌وحشت دستخوش بی‌رونقی و با گرفتن نفس و نبض آن، فلجش کرده و کشور را با التهابی سخت‌تر روبه‌رو کند.

نباید شکی داشت که دشمنان ایران بزرگ از وجود و شیوع کرونا در ایران نه‌تنها بدشان نیامده بلکه بسیار خوشحال نیز شده‌اند و از آب گل‌آلود در حال گرفتن ماهی موردنظر خود هستند که نمونه آن عدم ارتباط تجاری و مراودات اقتصادی کشورهای همسایه به ایران است و این موضوع می‌تواند موجب افزایش نسبی نرخ طلا و ارز و درنتیجه افزایش سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات شود.

اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی باید عنایت داشته باشند که در شرایط جنگ کنونی باید بیش‌ازپیش مسلح به ابزار دانش و انتقال آن به جامعه در سریع‌ترین زمان باشند تا مردم از ترس دروغین کرونا که گاها از سوی شبکه نفوذ و معاندین داخلی و خارجی آب و لعاب داده می‌شود از کار و فعالیت اقتصادی خود دست نکشند نه اینکه خود با تولید و نشر حداکثری اخبار مسموم، غیرواقع و‌ به‌دوراز منافع ملی روزبه‌روز تلفات ما از کرونا در فضای مجازی بیشتر شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گیلان ویروس رسانه کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • زبان طنز نیشدار است