Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@23:28:01 GMT

مدیران موظف به اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۵۶۲

مدیران موظف به اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا هستند

قدرت الله ولدی روز دوشنبه در نخستین نشست اعضای ستاد مدیریت کرونا در شهرستان ملایر افزود: هدف از تشکیل این ستاد استفاده از توان و ظرفیت نهادهای مسوول برای پیشگیری از بروز و شیوع ویروس کرونا و هماهنگی بین اقدامات مرتبط دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع این بیماری است.

وی شبکه بهداشت و درمان ملایر را به عنوان دبیر این ستاد اعلام و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان موظف هستند موارد پیشگیرانه این بیماری را به صورت مکتوب به نهادها و دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ویروس کرونا در استان و شهرستان حاد نیست و مردم نباید نگران باشند ادامه داد: با ارایه آموزش‌های لازم و رعایت کامل بهداشت فردی می‌توانیم از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

ولدی خواستار همکاری و کمک جدی اصحاب رسانه و نهادها برای پیشگیری و اطلاع رسانی درست به مردم شد و گفت: باید از هرگونه شایعات در این زمینه و ایجاد جو روانی در جامعه جلوگیری کرد.

وی بر لزوم تشکیل کمیته‌هایی زیر مجموعه این ستاد تاکید کرد و افزود: مواد شوینده و ضد عفونی کننده به اندازه کافی در اختیار مردم قرار گیرد و مراکز خدماتی، مدارس، دانشگاه‌ها، نهادها، بانک‌ها و سایر اماکن عمومی موظف به مدیریت ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی لازم هستند.

معاون استاندار همدان از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری ملایر خواست: نسبت به ضدعفونی و پاکسازی اتوبوس‌های درون و برون شهری به صورت شبانه‌روزی اقدام کنند.

ولدی تاکید کرد: تمامی مدارس و حوزه‌هایی که برای انتخابات در نظر گرفته شده بود، بابد ضد عفونی شود و نیازمند کمک اداره اوقاف و امور خیریه در تامین مواد شوینده و ضد عفونی برای مدارس هستیم.

وی ادامه داد: اداره صنعت و معدن و تعزیرات شهرستان باید با سودجویانی که در تامین مایحتاج مردم همچون ماسک و مواد ضد عفونی سوء استفاده کرده و نسبت به احتکار این کالاها اقدام می‌کنند، به شدت برخورد کنند.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم نظم و انضباط شهر به هم بریزد و با کمک هم برای ایجاد جوی آرام در شهر تلاش کنیم تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

ولدی با بیان اینکه در حال حاضر هرگونه تجمع، گردهمایی و همایش برای حفظ سلامت مردم برگزار نمی‌شود بیان کرد: چنانچه مدارس و دانشگاه‌ها به هر دلیلی تعطیل نشد، مدیران در این زمینه به دانش آموزان و دانشجویان سخت‌گیری نکنند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا نیز به جد با هرگونه ایجاد تشنج و جو روانی در فضای مجازی برخورد می‌کند گفت: صادقانه همه موارد را به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

مردم را به آرامش دعوت کنیم

دادستان عمومی و انقلاب ملایر نیز گفت: تمامی اطلاعات و آموزش‌های لازم باید به مردم اطلاع رسانی شود و مردم را به آرامش دعوت کنیم.

سعید احمدی‌فر اظهار داشت: روحانیان مستقر در مساجد، حسینیه و تکایا نسبت به آموزش و آگاه کردن مردم اقدام کنند.

وی تاکید کرد: رستوران‌ها و مراکز پخت غذا و اقامتگاه‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی هستند و نظارت و بازرسی‌ها در این زمینه باید به طور مستمر و جدی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر گفت: شرایط بسیار حساس است و هیچگونه کوتاهی را در این زمینه نمی‌پذیریم و تخلف‌ها قابل اغماض نیست.

احمدی‌فر با تاکید بر اینکه تمامی اداره ها و نهادها باید به طور جد برای پیشگیری از کرونا پای کار باشند افزود: چنانچه سربازان و دانشجویان غیربومی در مرخصی هستند، سخت‌گیری در این زمینه صورت نگیرد.

ملایر عاری از کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: تیم‌هایی برای بازرسی و نظارت مداوم از داورخانه‌ها و تامین کالاهای مورد نیاز مردم همچون ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی نظارت و بازدید می‌کنند.

محسن ترکاشوند افزود: هنوز مورد مثبتی از کرونا ویروس در ملایر ثبت نشده و امیدواریم با رعایت بهداشت فردی شاهد شیوع این بیماری در شهرستان نباشیم.

وی تاکید کرد: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهرستان آمادگی کامل برای مقابله با کرونا را دارند و نگرانی در این زمینه نداریم.

آموزش در بالاترین سطح است

معاون مرکز بهداشت ملایر نیز اظهار داشت: با توجه به شیوع سریع ویروس کرونا نیاز است دپویی از محصولات ضد عفونی کننده و دستکش و ماسک بهداشتی داشته باشیم.

عباس جوکار افزود: این اقلام بهداشتی باید در اختیار دستگاه‌های دولتی و اماکنی که با مردم رفت و آمد دارند، قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به یک مکان برای مواقع بحرانی داریم بیان کرد: در حال حاضر چهار گروه بحران آماده و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

جوکار ادامه داد: هم اکنون آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی در رابطه با این بیماری را بالاترین سطح در سطح شهرستان آغاز کرده‌ایم و نیازمند همراهی مردم در رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از شیوع این بیماری هستیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان ملایر ویروس کرونا همدان ملایر شیوع این بیماری اطلاع رسانی ویروس کرونا ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت

علی دانشمندفرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور اظهار کرد: خوشبختانه سطح ورزشکارانی که در این مسابقات حضور پیدا کردند از نظر فنی بالا بود.

وی افزود: استعدادهای درخشانی به ورزش بوکس کشور در این مسابقات معرفی شدند که قطعا آینده بوکس ایران را خواهند ساخت.

دبیر فدراسیون بوکس با اشاره به میزبانی ملایر گفت: در این چند روزه شاهد بودیم که تمام مسئولان ملایر برای برگزاری مطلوب این مسابقات شبانه‌روز تلاش کردند و انصافا سنگ تمام گذاشتند.

دانشمندفرد خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت بوکس استان همدان و مدیران ورزشی ملایر به جهت فراهم کردن بهترین امکانات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بوکس کشور بیان کرد: با استخدام مربیان کوبایی فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را انجام که به صورت زیرساختی آینده بوکس کشور را بسازیم.

دبیر فدراسیون بوکس عنوان کرد: به دنبال استعدادیابی و پیدا کردن نخبه‌های بوکس برای المپیک‌های آینده هستیم نا بتوانیم مدال کسب کنیم.

دانشمندفرد با بیان اینکه بوکس از محدودیت خارج شده است، گفت: امروز دیگر بوکس ورزش مظلوم کشور نیست و از محدودیت خارج شده و نگاه مدیران ورزش کشور به این ورزش تغییر کرده است.

وی افزود: همچنین امروز بوکس به خوبی توسط صدا و سیما و رسانه‌ها پوشش داده می‌شود که باعث استقبال خانواده‌ها از این رشته شده است.

کد خبر 6092626

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود