Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:00:14 GMT

چهار نکته غیر کرونایی درباره کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۷۲۱

چهار نکته غیر کرونایی درباره کرونا

اگر مدیر و تصمیم گیر هستید، تا حد امکان مجموعه تحت مدیریت تان را دور کار کنید تا همکاران تان بتوانند در خانه کار کنند. اینترنت خیلی از کارهای را از راه دور ممکن کرده است.

به گزارش ایسنا، جعفر محمدی در عصر ایران نوشت:  در این مطلب نمی‌خواهم راجع به خود کرونا و راه های پیشگیری از آن بنویسم بلکه چند موضوع مرتبط که کمتر بدان‌ها توجه می‌شود را یادآور می‌شوم:

۱ - خانه امن‌ترین جاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی مبتلا به کرونا می‌شود که مستقیم یا غیرمستقیم با فرد آلوده به این ویروس تماس داشته باشد. وقتی در خانه هستید، این ارتباط به حداقل ممکن می‌رسد.

توصیه جدی می‌شود تا حد امکان از خانه خارج نشوید و بهترین استفاده را از بودن در خانه داشته باشید:
 
- وقت بیشتری را در خانه با همسر و فرزندان و سایر اعضای خانواده بگذرانید. 

- با همدیگر فیلم‌ها و سریال‌های بیشتری ببینید.

- چند کتاب مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و در ساعاتی طولانی حضور در خانه از مطالعه‌شان لذت ببرید.

- سایت‌های مفید را مرور کنید. پیشنهاد می‌کنم این ایام مطالب سایت سواد زندگی را مرور کنید؛ واقعاً در زندگی به دردتان خواهد خورد.

- برای کاستن هر گونه ارتباط با دنیای خارج از خانه، غذای رستورانی سفارش ندهید.

- با کسانی که مدت‌هاست به آنها زنگ نزده‌اید تماس بگیرید و گفت‌وگویی تازه کنید.

- از همین الان می‌توانید خانه تکانی عید را شروع کنید.

- نرمش‌های خانگی کنید؛ تا حد امکان بدن‌تان را گرم نگه دارید و غذاهای مقوی، به ویژه آنهایی که "ویتامین‌های A، C، D، سلینیوم و روی" دارند بخورید تا سطح ایمنی بدن‌تان بالا برود.

۲ - اگر مدیر و تصمیم‌گیر هستید، تا حد امکان مجموعه تحت مدیریت‌تان را دور کار کنید تا همکاران‌تان بتوانند در خانه کار کنند. اینترنت خیلی از کارهای را از راه دور ممکن کرده است. عصر ایران نیز از امروز سیاست دور کاری را در بخش های قابل اجرا آغاز کرده است.

۳ - تعداد مبتلایان به خود ویروس کرونا بسیار اندک است ولی شاید بتوان گفت دهها میلیون نفر در ایران درگیر ویروس روانی کرونا هستند. وجود اندکی اضطراب برای مراقبت و مدیریت ضروری است ولی استرس زیاد، نه تنها کمکی به موضوع نمی‌کند بلکه با کاهش قدرت ایمنی بدن، عامل ایجاد بیماری های روحی و روانی بعدی است.
بنابر این:
- به مطالبی که توسط منابع با هویت نامعلوم منتشر می‌شوند، بهایی ندهید. عده‌ای دنبال لایک و دنبال کننده و کاسبی خودشان‌اند و گروهی هم درگیر مسائل سیاسی و باند بازی.  

- مطالبی که مردم را می‌ترساند و ناامید می‌کند و منبع معتبری ندارند را فوروارد نکنید.

- به همدیگر امید دهید و روحیه خود و دیگران را بالا نگه دارید. این امید البته واهی هم نیست چون کرونا قدرت کشندگی کمی دارد، با رسیدن فصل گرما دوره شیوع‌اش تمام می‌شود و در عین حال جلوگیری از آن بسیار ساده است (شستن منظم دست‌ها با آب و صابون کار ساده‌ای است).

۴ - این روزها، پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای بیمارستانی که درگیر کرونا هستند، به مثابه سربازان وطن  که در خط مقدم جنگ‌اند، برای سلامتی همه ما تلاش می‌کنند. بسیاری‌شان در بیمارستان‌های محل کارشان قرنطینه‌اند و مدت‌هاست خانواده‌هایشان را ندیده‌اند. تعدادی از پزشکان نیز به خاطر تماس با بیماران، مبتلا به کرونا شده‌اند. 
جا دارد به همه آنها خدا قوت بگوییم و اعلام کنیم که قدردان و سپاسگزارشان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس تا حد امکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

محمدعلی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره سیلاب ۲۴ ساعت گذشته در برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم در سیلاب ۲۴ ساعت گذشته به ویژه در روستای نوده تخلیه به موقع این روستا بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: اگر شب گذشته این روستا به موقع تخلیه نمی‌شد جان اعضای حدود ۷۰ خانوار در خطر بود که باید این نکته را مد نظر قرار داد.

آخوندی با اشاره به اینکه ۱۶ تیم امدادی هلال احمر خراسان جنوبی آماده کمک به سیل زدگان هستند، بیان کرد: ماشین آلات مورد نیاز نیز به منطقه آورده شده است و از ارتش و سپاه نیز به میدان آمده‌اند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که برخی از جوانان منطقه سیل زده امروز کنکور داشته‌اند که با کمک ارتش و با استفاده از ماشین آلان سنگین این عزیزان را به مراکز آزمون کنکور رسانده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نقطه اصلی سیل شهر حاجی آباد بوده است، گفت: روستاهایی چون محمد آباد، نوده، بمرود و کلاته نو تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند.

آخوندی با اشاره به اینکه باران همچنان ادامه دارد، گفت: نکته اصلی این است که تا فروکش نکردن باران‌های شدید نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی از خسارت‌ها داشته باشیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه با تلاش مستمر امدادگران و توکل به خداوند سیلاب خسارت جانی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: تمامی ادارات شهرستان زیرکوه به جز دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان زیرکوه تعطیل است.

کد خبر 6088267

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • حدادی: به واگذاری پرسپولیس به ۶ بانک خوش‌بین هستم
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده