Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@17:01:33 GMT

شاخصهای متفاوت بودن جنگ یمن در سال ششم

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۰۰۴

شاخصهای متفاوت بودن جنگ یمن در سال ششم

جنگ یمن تا یک ماه دیگر وارد ششمین سال خود می‌شود اما رونمایی ارتش یمن از قدرت پدافند هوایی، قایقهای کنترل از راه دور و پهپادهای یمنی نشان می‌دهد که شرایط جنگ در سال ششم نسبت به قبل متفاوت خواهد بود.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن جنگ یمن به سال ششم خود، شدت درگیری‌ها میان نیروهای ائتلاف به فرماندهی سعودی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «رأی الیوم» در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت، سه تحول اصلی در یمن رخ داده که تأکید می‌کند وضعیت میدانی ائتلاف سعودی به شدت سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وقتی توان موشکی انصارالله محاسبات عربستان را به هم ریخت

بر اساس گزارش مذکور، این سه تحول به شرح زیر است:

اول: «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از چهار سامانه پدافند هوایی جدید رونمایی و تأکید کرد، سال ۲۰۲۰ سال پدافند هوایی است.

دوم: «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی ادعا کرد، یک فروند قایق کنترل از راه دور را در جنوب دریای سرخ منهدم کرده‌اند که از بندر «الحدیده» فرستاده شده بوده و قصد هدف گرفتن کشتی‌های ائتلاف را داشته است.

سوم: عملیات موشک‌های بالستیک و پهپادهای از راه دور برای هدف گرفتن تأسیسات نفتی آرامکو در بندر «ینبع» عربستان در سوال دریای سرخ و در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری از صنعا.

در ادامه این گزارش آمده، آنچه بر دقت سامانه‌های پدافند هوایی ارتش یمن تأکید می‌کند ساقط کردن جنگنده تورنادو متعلق به ائتلاف سعودی در چهاردهم فوریه است. این جنگنده انگلیسی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها در نوع خود است و ساقط کردن آن با سامانه‌های پدافند هوایی عادی ممکن نیست.

رأی‌الیوم در اشاره به اظهارات ترکی المالکی نوشت، اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از قایق‌های کنترل از راه دور استفاده کرده، نشان می‌دهد از این به بعد توانایی تهدید کشتی‌های ائتلاف، غرق کردن آنها و بستن باب‌المندب را دارد بدون اینکه یکی از اعضای خود را از دست بدهد؛ موضوعی که نگرانی سران نظامی ائتلاف سعودی را برانگیخته است.

جنگ یمن در فروردین سال ۱۳۹۴ به فرماندهی سعودی علیه این کشور آغاز شود اگر چه به زعم ریاض قرار بود ظرف چند هفته این جنگ فیصله یابد اما ایستادگی ارتش یمن ورق را جور دیگری برگرداند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا تحولات منطقه تحولات یمن دریای سرخ بندر ینبع تورنادو آرامکو بندر الحدیده ارتش یمن عربستان ترکی المالکی جنگ یمن صنعا ائتلاف سعودی رای الیوم سعودی یحیی سریع یمن ریاض ائتلاف سعودی پدافند هوایی راه دور جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است