Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:56:36 GMT

آمادگی شرکت نفت خلیج فارس برای پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۳۷۷

آمادگی شرکت نفت خلیج فارس برای پیشگیری از کرونا

رییس HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس با دعوت پرسنل وخانواده‌هایشان به آرامش در برخورد با بیماری کرونا گفت: با تشکیل کمیته سلامت نحوه پیشگیری از این بیماری وترفندهای ایجاد آمادگی‌های لازم برای مقابله با کرونا را بررسی کردیم.

مهرداد دهداری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین دراین راستا نشست‌های درون وبرون سازمانی برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا درپالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برگزارشده وپس از برگزاری نشست‌های مشترک با اداره بهداشت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، جلساتی را نیز با حضور واحدهایHSE ، بهداری، آموزش، پشتیبانی و روابط عمومی در راستای صیانت حداکثری از سلامت پرسنل در برابر این ویروس طرح ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اطلاع‌رسانی درباره کرونا را یکی از اساسی‌ترین وموثرترین راه‌ها برای کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: می‌توان با چاپ وتوزیع بروشورهای آموزشی، تهیه بنرهای هشدار دهنده و نصب دربخش‌های مختلف پالایشگاه، درج توصیه‌های بهداشتی در گروه‌های مجازی مرتبط با حضور شرکت و برگزاری نشست‌های آموزشی و توجیهی کوتاه مدت آمادگی پرسنل را برای مقابله با شیوع احتمالی کرونا افزایش داد.

عملیات سنجش سلامت کارکنان ورانندگان شرکت نفت

رییس HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس، استفاده از ترموگراف به منظور سنجش دمای بدن کارکنان و رانندگان از درب منزل و هنگام ورود به پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را عملیات اصلی در شناسایی افراد مشکوک به کرونا ذکر کرد.

دهداری افزود: از برنامه‌ریزی برای تهیه سنسورهای حرارتی در بیشتر نقاط پالایشگاه بویژه در درب ورودی نیز غافل نشدیم و با این حال از مدیران واحدها نیز گزارش‌گیری میدانی برای شناسایی بیماران احتمالی ادامه دارد.

ضدعفونی مکان‌های عمومی وسرویس‌های رفت وآمد شرکت نفت

وی حفظ استمرار عملیات تولید را مرهون توجه به نکات بهداشتی دانست وبیان داشت: پیش از اعلام سراسری ورود کرونا به کشور تهیه مواد ضدعفونی و ماسک را در دستورکار قراردادیم و با در اختیار گذاردن محلول‌های ضدعفونی در تمامی مکان‌های عمومی شرکت، پرسنل را در پیشگیری از این بیماری احتمالی یاری دادیم.

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس اضافه کرد: در این مدت سرویس‌های رفت وآمد اعم از مینی‌بوس‌ها، اتوبوس ها و خودروهای سواری، رستوران، مسجد، بیسیم‌ها و ادوات پرکاربرد، سرویس‌های بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز و سایر اماکن به صورت مداوم ضدعفونی شدند.

اعطای مرخصی به کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای

وی نیروی انسانی هر شرکتی را بزرگ‌ترین سرمایه آن شرکت عنوان کرد و اظهارداشت: با اعطای مرخصی با حقوق به کارکنان دارای بیماری‌های زمینه ای نظیر دیابت، مشکلات قلبی و عروقی و تنفسی تدابیری اندیشیدیم تا کمترین خطر پرسنل را تهدید کند.

دهداری تاکیدکرد: لغو همه ماموریت‌های اداری و مرخصی‌های داخلی وخارجی، افزایش دامنه زمانی ثبت ورود و خروج پرسنل به منظور جلوگیری از ازدحام، لغو همه بازدیدها و نشست‌های غیرضروری و حذف عملیات ثبت اثر انگشت در دستگاه‌های پایش ورود و خروج و جایگزینی آن با عملیات تشخیص چهره را نیز انجام دادیم.

مناسب‌سازی طبخ وتوزیع غذا در رستوران پالایشگاه نفت

وی درپایان مناسب‌سازی مراحل طبخ ومحل توزیع غذا یعنی رستوران مرکزی پالایشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: نظارت منظم بر پرسنل آشپزخانه، رستوران و آبدارخانه‌ها، جمع‌آوری چاشنی‌های مختلف روی میزهای غذا و هتلی کردن چاشنی‌ها، ایجاد فاصله بیشتر بین صندلی‌های میزهای غذاخوری رستوران، تغییر برنامه غذایی شرکت در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن پرسنل و مدیریت زمانی حضور و مراجعه افراد واحدهای مختلف به رستوران را نیز در راستای مقابله با شیوع کرونا در رستوران پالایشگاه مدنظر قراردادیم.

پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران و با ظرفیت ۳۶ میلیون لیتر در روز در قالب ۴ مرحله ۱۲۰ هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت راه اندازی شده است.

این پالایشگاه که در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده هم اکنون روزانه حدود ۱۵ میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت ‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.

خوراک مورد نیاز پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از طریق خط لوله ۳۸۸کیلومتری از میادین مشترک ایران در پارس جنوبی تامین می شود به طوری که می توان از آن به عنوان اولین پالایشگاهی نام برد که با استفاده از گاز پالایش شده انواع سوخت از جمله بنزین، گازوئیل و سوخت جت را تولید می کند.

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت نفت هرمزگان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت نفت هرمزگان بهداشت و سلامت ویروس کرونا وزارت نفت هرمزگان بهداشت و سلامت نفت ستاره خلیج فارس پالایشگاه نفت شرکت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور عنوان داشت: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان در برنامه ریزی شده است.

کیانی اعلام کرد: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بیان داشت: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه است.

کد خبر 6087648

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • سردار آزمون در رم هت‌تریک کرد | آمادگی بالای ستاره ایرانی را ببینید + ویدئو
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • پروژه‌های ناتمام را خاتمه می‌دهیم/ ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد