Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@12:43:24 GMT

تحقق عدالت در پرونده های قضایی نیازمند تعامل است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۵۹۲

تحقق عدالت در پرونده های قضایی نیازمند تعامل است

به گزارش ایرنا، محمد رزم روز دوشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان  اظهار داشت: دادگستری استان آمادگی تشکیل جلسات تعاملی و دریافت نظرات و پیشنهادات وکلا را دارد تا از این طریق زمینه اجرای دقیق عدالت در پرونده‌های قضائی محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه قضات و وکلا ۲ بال فرشته عدالت هستند افزود: نیاز است وکلا و قضات با هم تعامل، همکاری و همفکری داشته باشند تا بتوانیم به وظیفه هر دو قشر که اجرای عدالت و دادرسی عادلانه است، عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی حاصل زحمات و تلاش‌های فراوان بزرگان دینی، علما و خون شهدای زیادی است بیان کرد: وظیفه پاسداری و صیانت از این انقلاب و نظام بر عهده‌ی ماست و نباید اجازه داد هر فرد، حزب یا گروهی به هر بهانه‌ای به حیثیت نظام ضربه وارد کند.

رزم با تاکید بر ضرورت التزام عملی به احکام نورانی اسلام افزود: در کشور ما وکالت دارای جایگاه و شان خاص و والایی است و همه ما باید شئونات مناصب و مشاغل خود را رعایت کنیم.

وی گفت: در هر صنفی و گروهی ممکن است تخلفات جزئی رخ دهد که به تناسب باید با آنها برخورد شود و این موضوع دلیل بر این نیست که همه آن قشر متخلف هستند.

رییس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه امیدواریم با تشکیل کمیسیونی متشکل از کارشناسان سه قوه طرح جامع وکالت در مجلس که تضمین کننده حقوق وکلا باشد، مطرح و تصویب شود، اظهار داشت: کانون وکلا بایستی آموزش مستمر را در دستور کار خود قرار دهد تا آگاهی آنها به روز شده و ارتقا یابد.

رزم تاکید کرد: ما قائل به استقلال وکیل هستیم، باید بر فعالیت وکلا در حوزه‌های قضائی نظارت جدی و مؤثری صورت گیرد و با تخلفات احتمالی برخورد لازم انجام شود.

وی افزود: برگزاری جلسات هم اندیشی و تشکیل یک کمیسیون مشترک از وکلا و قضات باعث تقویت بنیه علمی می‌شود، همه به آموزش نیاز داریم و وکلا نیز در راستای پویایی بیشتر باید در کلاس‌های آموزشی خود از محضر اساتید و علمای حقوق استفاده کنند.

رییس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: تنظیم منشور اخلاقی قضات، وکلا و طرح انتظارات طرفین از یکدیگر می‌تواند به ارتقای جایگاه دستگاه قضائی کمک کند، انتظار داریم که وکلا موضوع صلح و سازش را سر لوحه کار خود قرار داده و طرفین را در وهله اول به صلح و سازش دعوت کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استقلال انقلاب و نظام حقوق کلاس های آموزشی نظام جمهوری اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دادگستری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی اظهار کرد:این هفته نیز ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار و در جریان این دیدار به ۵۳ مورد از تقاضای مراجعین که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بوده است پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی افزود: برگزاری دیدار‌های مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی در پایان گفت: این دیدار‌ها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصا وارد میدان شده و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه رابه همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است