Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@20:20:03 GMT

دستگیری هکرهای کاربری اینستاگرام در اراک

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۲۲۴۱

دستگیری هکرهای کاربری اینستاگرام در اراک

فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو هکر حرفه ای کاربری اینستاگرام در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد

 سردار حسن مفخمی شهرستانی در گفت و گو با خبرنگاران  از دستگیری دو هکر حرفه ای کاربری اینستاگرام در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان خبر داد و گفت: اعضای این باند به برداشت غیرمجاز از 1800 حساب بانکی به روش فیشینگ اعتراف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بیان داشت:‌ چندی پیش یکی از شهروندان اراکی با مراجعه به پلیس فتا استان اذعان داشت که مدتی است حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام هک شده و هکرها ضمن سرقت تصاویر و اطلاعات خصوصی اش، او را تهدیده کرده و مبالغی را  از او اخاذی کرده اند.
وی ادامه داد: بلافاصله پرونده ای در این خصوص تشکیل و تحقیقاتی تخصصی برای بررسی موضوع از سوی پلیس فتا استان آغاز شد و کارشناسان پلیس موفق، در اقداماتی تخصصی 2 هکر را در یکی از شهرستان های استان شناسایی کنند.
این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی خاطر نشان کرد: با هماهنگی انجام شده با مرجع قاضی هر دو متهم پرونده در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و تعدادی کارت بانکی و سیم کارت که برای مقاصد مجرمانه از آنان استفاده می شد، از مخفیگاهشان کشف شد.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اعترافات افراد دستگیر شده به جرایم ارتکابی شان اظهار داشت: در مراحل بازجویی های تخصصی پلیس و با توجه به مدارک به دست آمده، متهمان به جرایم خود اعتراف کردند و اذعان داشتند که از حدود یک سال گذشته در زمینه هک حساب کاربری افراد در اینستاگرام و اخاذی از آنان فعالیت می کردند.
وی اضافه کرد:‌ همچنین در ادامه روند رسیدگی به این پرونده مشخص شد که این افراد ضمن هک حساب کاربری اشخاص در این شبکه اجتماعی، با عناوینی جذاب لینک هایی آلوده را برای دنبال کنندگان قربانیانشان ارسال کرده و با شگردی خاص اطلاعات حساب بانکی آنان را از طریق فیشینگ و هدایت آنان به درگاه های جعلی بانکی سرقت می کردند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: تا کنون در مراحل رسیدگی به این پرونده، 2 هکر دستگیر شده به برداشت غیرمجاز 390 میلیون ریال  از حساب بانکی 1800 نفر در شهرهای مختلف کشور اعتراف کرده اند که تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.
سردار مفخمی شهرستانی در پایان خطاب به کاربران فضای مجازی افزود: بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبردارانی می‌باشد که کاربران باید مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود ،اعتماد نکنند چرا که افراد سودجو از طریق این نرم‌افزارها، کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنان می کنند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون هرگونه رفتار غیرقانونی و ناهنجار آن‌ها در این فضا توسط پلیس فتارصد و پایش شده و با مجرمانی که آرامش هموطنان عزیز را سلب کنند، طبق قانون و به شدت برخورد خواهد شد.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اینستاگرام دستگیری پلیس فتا پلیس پلیس فتا استان حساب بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دستگیری ۷۴ زورگیر عنف در قالب ۲۱ باند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی