Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@17:04:57 GMT

تذکر به روحانی به خاطر کاهش سهمیه کارت‌های سوخت

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۶۳۸۶

تذکر به روحانی به خاطر کاهش سهمیه کارت‌های سوخت

تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه ۵ اسفند ۹۸) توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم به رئیس جمهور به خاطر کم شدن بنزین کارت سهمیه سوخت و محاسبه بنزین بر اساس مضربی از اعداد ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۹ که موجب نارضایتی مردم شده است تذکر داد.

علی کرد نماینده مردم خاش و میرجاوه در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد: چرا خسارات مربوط به بارندگی و سیل‌های سال‌های ۹۷ و ۹۸ در حوزه انتخابیه اینجانب پرداخت نشده است.

وی همچنین به رئیس جمهور لزوم توجه به مردم آسیب‌دیده ناشی از سیل در سیستان و بلوچستان و اقدام عملی دولت در زمینه مسکن، فضای آموزشی، راه‌های دسترسی کشاورزی، دامپروری و معیشت را متذکر شد.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس جمهور لزوم خروج دولت جمهوری اسلامی ایران از NPT در صورت گستاخی آمریکا و اروپا را متذکر شد.

وی همچنین به وزیر ورزش لزوم بررسی علل افزایش مهاجرت ورزشکاران و قهرمانان ملی ایران به کشور‌های دیگر و جلوگیری از تکرار این اتفاقات را متذکر شد.

این نماینده همچنین به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی لزوم اصلاح ساختار اقتصادی کشور و جلوگیری از خلق رکورد‌های فاجعه‌بار نظیر رکورد در نرخ بیکاری، رشد منفی اقتصادی را متذکر شد.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت به وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد علت عدم کنترل و نظارت بر قیمت کالا‌ها به ویژه خودرو که باعث افزایش قیمت‌ها شده است تذکر داد.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی خواستار تسریع در رسیدگی به زلزله‌زدگان زلزله روز گذشته استان آذربایجان غربی شدند.

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در تذکری به وزیر نفت عنوان کرد که چرا نسبت به افزایش سهمیه و کاهش قیمت بنزین در مناطق فاقد گاز اقدام لازم صورت نمی‌گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تذکر به روحانی کارت سوخت پارسی خبر رئیس جمهور نماینده مردم متذکر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!

فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

دیگر خبرها

  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟