Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، فایننشال تایمز گفتگویی را با سردار «حسین دهقان» مشاور مقام معظم رهبری منتشر کرده است.

سردار دهقان در مصاحبه‌ای با روزنامه انلگیسی فایننشال تایمز که روز دوشنبه منتشر شد، افزود: بودجه هیچ یکی از بخش‌های دفاعی و نظامی ایران کاهش نیافته است.

وی افزود: امروز از نظر نظامی، ایران بدون تردید درموقعیت بهتری نسبت به سه سال پیش زمانی که دونالد ترامپ مسند قدرت را در آمریکا بدست گرفت، قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار دهقان گفت: باز هم اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، وضعیت نظامی و دفاعی ما در پنج سال آینده قوی‌تر خواهد شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب درخصوص راهبر جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل دفاعی-نظامی و بین المللی گفت: ایران از توسعه برنامه موشکی خود و حمایت از گروه‌های مقاومت عقب نشینی نخواهد کرد. مذاکره‌ای با آمریکا نخواهد بود، اما بدنبال جنگ هم نخواهد بود. درنهایت سیاست‌های ترامپ موجب تشدید احساسات ضدآمریکایی و به نفع ایران تمام خواهد شد.

وی افزود: راهبرد آمریکا برای کشور‌های منطقه و برای ما هزینه ایجاد کرده است. اما چه کسی برنده خواهد بود؟ امروز ما معتقدیم میزان اثرگذاری ما در منطقه به رغم تمام فشارها، افزایش یافته است. ما هرگز هم پیمانان منطقه‌ای خود را ترک نخواهیم کرد. ما بازیگر نیستیم بلکه انقلابی هستیم.

وزیر پیشین دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: آمریکا تصور می‌کند که ما در موضع ضعف هستیم و به مذاکره نیاز داریم. آمریکا می‌خواهد با ما مذاکره کند تا به ما بگوید که چرا شما موشک دارید، چرا در منطقه حضور دارید و چرا توانمندی‌های نظامی دارید. این چه نوع مذاکره‌ای است؟

سردار دهقان در مورد اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر کمک ایران به حزب الله و نیرو‌های عراقی برای احداث کارخانه‌های تولید سلاح در سوریه، لبنان و عراق گفت: اگر آن‌ها از ما درخواست کمک کنند، این کار را خواهیم کرد.

وی یادآور شد که ضربات قابل توجه در ظرف زمان با هدف بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی از منطقه روی خواهد داد.

وی در عین حال تاکید کرد که ایران علیه آمریکا دست به حمله نمی‌زند، مگر آنکه آمریکا علیه ایران اینگونه عمل کند.

سردار دهقان گفت که ایران دلیلی نمی‌بیند که به گروه‌های همسو با خود در منطقه دستور اقدام دهد، اما آن‌ها را از اقدام باز نمی‌دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار دهقان مذاکره ایران و آمریکا تحریم ایران مناقشه ایران و آمریکا فایننشال تایمز تولید سلاح سردار دهقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد