Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این جنایت سال 96 در مقابل یکی از تالار‌های عروسی در باغستان کرج در حالی رخ داد که دو پسرعمو با یکدیگر درگیر شدند و یکی از آنها با شلیک 3گلوله مرتکب قتل شد.

عامل جنایت که مرد 42 ساله‌ای به نام جمشید بود بلافاصله فرار کرد اما مدتی بعد شناسایی و دستگیر شد. او درباره انگیزه قتلی که مرتکب شده بود به کارآگاهان جنایی گفت: من و پسرعمویم از مدتها قبل با یکدیگر اختلاف داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن شب در جشن عروسی یکی از بستگان نزدیک‌مان با هم رو دررو شدیم و کار به درگیری کشید. من با اسلحه‌ای که همراهم بود سه تیر به او شلیک کردم و بعد پا به فرار گذاشتم.

به دنبال اعتراف‌های جمشید، وی در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر تحت محاکمه قرار گرفت.

اولیای دم در جریان رسیدگی به این پرونده خواستار قصاص متهم شدند، قضات نیز با توجه به محتوای پرونده و مدارکی که وجود داشت متهم را به قصاص نفس محکوم کردند. حکم قصاص از سوی قضات دیوان‌عالی کشور تأیید شد و پرونده برای اجرای حکم به شعبه ششم اجرای احکام فرستاده شد.

سحرگاه یکشنبه 4 اسفند درحالی که همه شرایط برای اجرای حکم اعدام فراهم شده و قرار بود جمشید در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شود اما سرنوشت طور دیگری رقم خورد و با تلاش مددکاران شورای حل اختلاف زندان و باتوجه به اظهار ندامت و پشیمانی متهم در طول مدتی که در زندان بوده است، اولیای دم از حق قصاص خود گذشت کردند و بدین ترتیب مراسم اعدام این متهم لغو شد. اولیای دم اما شرط گذاشتند که این مرد در مدت 40 روز مبلغ 700 میلیون تومان به آنها بپردازد.

جمشید که باورش نمی‌شد یک بار دیگر به زندگی برگشته باشد، گفت: من اشتباه بزرگی مرتکب شدم به خاطر اختلاف‌هایی که با پسرعمویم داشتم اسیر تصمیم عجولانه شدم و در یک اقدام اشتباه او را کشتم. در این ماه‌ها عذاب وجدان و کابوس مرگ لحظه‌ای رهایم نمی‌کرد. به خدا پناه بردم و توبه کردم البته خودم را مستحق مرگ می‌دانستم اما حالا که خانواده عمویم رضایت دادند سعی دارم جبران کنم. هرچند فراهم کردن این پول برایم سخت است اما به خاطر گذشت اولیای دم تمام تلاشم را می‌کنم تا خواسته‌شان را اجابت کنم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قتل عروسی قصاص دادگاه کیفری اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از انباری خانه‌ای در شرق تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان حاکی از آن بود که یک مرد جوان در ساعات پایانی شب به پارکینگ خانه‌ای مراجعه و پس از شکستن در انباری اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده و با موتورسیکلت از محل متواری شده است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند. همچنین در جریان رسیدگی به این پرونده چندین پرونده مشابه نیز به پلیس واصل شد که با بررسی مستندات مشخص شد تمامی سرقت‌ها از سوی همین فرد انجام شده و متهم به خانه‌های زیادی در شرق تهران دستبرد زده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: پس از کشف این سرنخ در پرونده، کارآگاهان با روش‌های علمی و بررسی‌های پلیسی مخفیگاه متهم را نیز در شرق تهران مورد شناسایی قرار دادند و در همین راستا نیز اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و پس از اخذ مجوزهای لازم این فرد را با اجرای یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن مقادیر اموال مسروقه از این محل کشف و ضبط شد.

ولیپور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده در مقر انتظامی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در جریان بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر ۴۰ فقره سرقت از انباری خانه‌های شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال در نقاط مختلف شرق تهران اعتراف کرد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6093504

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل ضرب و شتم یک موتورسوار در رفسنجان 
  • دام سیاه مرد رمال برای ۵ زن
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد