Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فعال و قدرتمند در جو منطقه، اظهار داشت: این سامانه واخر روز چهارشنبه، هفتم اسفندماه از جو استان خارج می‌شود.

محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فعال و قدرتمند در جو منطقه، اظهار داشت: این سامانه همچنان تا فردا (چهارشنبه، هفتم اسفندماه) جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه در بعضی از ساعات سبب وزش باد و بارندگی شدید و سنگین گاهی اوقات وزش باد شدید رعد برق و احتمالا رگبار تگرگ در سطح استان می‌شود.

وی با پیش‌بینی حداکثر بارش تجمعی 120 -100 میلی‌متری این سامانه، گفت: شرایط ناپایدار بارندگی در کل استان به ویژه در نیمه شرقی و نیمه جنوبی استان در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر، کرمانشاه، اسلام‌ آبادغرب، دالاهو و گیلان‌غرب و حوالی آن‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

خسروی تصریح کرد: این شرایط سبب آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب سیلاب‌های محلی و بالا آمدن آب رودخانه با احتمال نواحی طغیان و اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در نواحی یاد شده خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش علاوه بر ارتفاعات به تدریج در نواحی سردسیر استان به خصوص در نواحی شرقی به شکل برف هم دیده خواهد شد.

این مسؤول زمان پایان فعالیت این سامانه فعال و قوی را اواخر روز چهارشنبه، هفتم اسفندماه اعلام کرد و افزود: توصیه می‌شود در راستای جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی، دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم پاک‌سازی کانال‌ها، آبگذرها و راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها و...؛  پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ پرهیز از ترددهای غیرضرور و احتیاط در رانندگی، پرهیز از قرارگرفتن در فضاهای باز، مرتفع و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس محمد خسروی سامانه قوی بارشی احتمال طغیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر گفت : با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان