Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دشت آزادگان در مجلس با انتقاد از عدم ترمیم سیل بندهای خوزستان گفت: باران های اخیر و رهاسازی آب پشت سدها نشان دهنده سیل آتی است که هم اکنون بخش هایی از هویزه را زیر آب برده است.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره احتمال وقوع سیل در استان خوزستان و عدم ایفای تعهدات دولت در قبال سیل زدگان از سال گذشته تاکنون گفت: در خصوص تامین خسارت کشاورزان که مربوط به سیل انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری در استان خوزستان با آنکه دولت گام‌هایی برداشته بود اما نزدیک به هزار پرونده کشاورزی در منطقه دشت آزادگان و هویزه عملیاتی نشده و سامانه برای ثبت‌نام این موضوع در نظر گرفته‌اند بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه خط اینترانت در استان خوزستان و مناطق مرزی بسیار کند عمل می‌کند ، کارگران و کشاورزان نتوانسته‌اند میزان خسارت و پرونده خود را پیگیری کنند وتا امروز هم سرگردان هستند. این در حالی است وزارت کشور قول و قرارهایی درباره راه‌اندازی این سامانه داده بود اما تاکنون به این تعهدات عمل نکرده است.

** دولت سیل بندهای خوزستان را ترمیم نکرده

نماینده دشت آزادگان در مجلس گفت: دولت قول داده بود تا سیل‌بندهای استان خوزستان را ترمیم کرده و محکم سازی کند اما این امر هم انجام نشده است و بنا به گفته دولتمردان پیش‌بینی می‌شود سیلی وجود نداشته باشد اما ما شاهد آن هستیم که با وجود حجم زیادی بارش در استان لرستان، ایلام و کرمانشاه و سرازیر شدن این سیل‌ها به سد کرخه، رها سازی آب پشت این سد انجام شده و شهرهای پایین دستی این سد مانند هویزه و دشت آزادگان و اطراف آن آب بالا آمده است. 

ساعدی اظهار داشت:‌کشت کشاورزان استان خوزستان در معرض تهدید سیل آتی است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو باید با درایت و نظر کارشناسان مختلف رها سازی آب‌های پشت سدها را به صورت تدریجی انجام می‌داد تا ضرری متوجه منازل مسکونی مردم خوزستان و زمین‌های کشاورزی آنها نکند.

** سیل روزهای آتی مردم خوزستان را بیش از پیش متضرر می کند

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس افزود: دولت باید سریع‌تر تدابیری اتخاذ کند که اکیپ‌های ترمیم سیل‌بندها اقدامات خود را اجرایی کند.

ساعدی تاکید کرد:‌دولت باید از شعار دادن پرهیز کند و هر چه سریع‌تر به داد مردم استان خوزستان برسد. که هم از سیل ابتدای سال 98 متضرر شده و هم قرار است در سیل روزهای آتی هم متضرر شوند.

وی خاطرنشان کرد: با آنکه دولت میلیاردها تومان در بحث زیرسازی جاده‌ها و ساخت منازل جدید برای مردم استان خوزستان هزینه کرده اما بی‌تدبیری لازم می‌تواند پس از سیل روزهای آتی تمام این اقدامات را از بین ببرد.

** آب زیادی پشت سدهای کرخه، دز و کارون جمع شده

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: عدم رسیدگی به وضعیت سیل‌بندها و حجم زیادی آب‌های پشت سدهای استان خوزستان بی‌تدبیری محسوب می‌شود. 

ساعدی گفت: دولت می‌گوید امسال باران شدیدی در کشور نداریم اما باران روزهای اخیر نشان می‌دهد که حجم آب پشت سدهای دز،‌کرخه و کارون بسیار زیاد است و مردم این استان بسیار نگران هستند و آب پشت این سدها به صورت غیرمتعارف در حال افزایش است.

وی تصریح کرد:‌باید سریع‌تر وزارت نیرو، وزارت کشور و ستاد بحران تدبیر لازم را به خرج داده و مانع از تکرار بحران دیگری در استان خوزستان شوند. و هر چه سریع‌تر پیش‌بینی‌های لازم را با اتخاذ تدابیر مقتضی انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان خوزستان سیل آزادگان ترمیم سیل بند وزارت نیرو وزارت کشور دشت آزادگان در مجلس استان خوزستان سریع تر آب پشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید

سید سعید راد مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین آغاز شد و تا صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت، بالغ بر ۸۵۵ هزارتُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد، افزود: از ۵۰ هزارتُن گندم باقی‌مانده در مراکز روباز با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تأکید بر اینکه صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از تمام امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، گفت: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهر بم
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • خوزستانی‌ها در انتهای جدول؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر ایران افتاد
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • دعوت ‌نونهالان‌ خوزستانی به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت