Web Analytics Made Easy - Statcounter

فلاحت پیشه با اشاره به قرار گرفتن در لیست سیاه اف ای تی اف گفت: با توجه به اقدامات صیانتی بانک مرکزی در کوتاه مدت مشکلی برای مناسبات بانکی ما به وجود نخواهد آمد.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF گفت: با توجه به اینکه آنهایی که در حوزه عمل و اجرای سیاست های خارجی هستند، به ویژه کسانی که در حوزه سیاست های بانکی و بانک مرکزی قرار دارند، در جریان تحولات داخل کشور و شرایط خنثی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایح FATF بودند لذا آنها اقدامات صیانتی را در حوزه بانکی صورت دادند و در کوتاه مدت مشکلی برای مناسبات بانکی ما به وجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشیم که حداقل مناسباتی که ما داریم، به گونه ای حاکمیتی در حوزه بانکی شکل گرفته است.

 

وی ادامه داد: آنچه در حوزه بین المللی دیدیم، این بود که ما در زمان ریاست آمریکا در FATF علیه ما حکمی صادر نشد ولی در زمانی که ایران به خاطر اغماضی که به چین داشت و حاضر بود کرونا را به جان بخرد با ریاست چین در FATF ما در لیست سیاه قرار گرفتیم.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من فکر می کنم فعلا مناسبات حاکمیتی ما ادامه پیدا می کند، منتهی واقعیتی که وجود دارد این است که ما در طول یک سال گذشته شاهد افول رادیکالیسم در دنیا بودیم در همچین شرایطی کشور باید ساز و کار تازه ای بچیند. در حال حاضر کشور ما از لحاظ سیاست خارجی در شرایط خنثی به سر می برد و این باعث می شود که اثر تحولات منفی دنیا بر روی ایران باشد ولی تحولات مثبت اثر مثبت برای ما نداشته باشد.

 

فلاحت پیشه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان بانک مرکزی و حوزه اقتصادی کشور بتوانند برای اقدامات صیانتی طولانی مدت راهکارهایی ارایه دهند تا عملیات بانکی ما دچار مشکل در دنیا نشود. /

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیوستن ایران به FATF ایران در لیست سیاه FATF فلاحت پیشه حشمت الله فلاحت پیشه لیست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم