Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به تجربه فعلی در زمینه ساخت قطعه اول و چهارم آزادراه تهران - شمال، قطعه دوم این مسیر که ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، می‌تواند با سرعت بیشتری پیش رود و قرار شده ۵۰ درصد قطعه دوم تا پایان دولت دوزادهم به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای جامعه مهندسان کشور است، اظهار کرد: قطعه نخست آزادراه تهران - شمال در ابتدای دولت یازدهم، ۱۷ درصد پیشرفت داشت و امروز به طور ۱۰۰ درصد تکمیل شده است؛ لذا اگر تاخیری طی این سال‌ها رخ داده است، از عملکرد همکاران گذشته دفاع و به سهم خود بابت این تاخیر عذرخواهی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اینکه قرار بود بنیاد به صورت ۱۰۰ درصد سرمایه‌گذار این قطعه از آزادراه باشد، افزود: دولت قبول کرد ۵۰ درصد این مبلغ را پرداخت کند و از ۱۰ هزار میلیارد تومانی که به نرخ امروز برای قطعه نخست آزادراه، سرمایه گذاری شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کند. ولی بنیاد برای اینکه فشار زیادی روی عوارض خودروهای عبوری از آزادراه وارد نشود، قبول کرد ۶۰ درصد سرمایه‌گذاریش به صورت غیرنقدی بازگردد.

وی گفت: به امید خدا درآمد حاصل از تردد خودروها در آزادراه صرف محرومیت‌زدایی و ماموریت‌های بنیاد مستضعفان و البته هزینه نگهداری آزادراه می‌شود.

فتاح با تقدیر از تلاش پیمانکاران، مهندسان و کارگران این پروژه عظیم، گفت: مهندسان ایرانی نشان دادند در قله ایستاده‌اند و آخرین تکنولوژی روز را در شرایط تحریمی کشور بکار گرفتند و این پروژه بزرگ متکی بر توان و تجهیزات ایرانی انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال بنیاد مستضعفان سید پرویز فتاح آزادراه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند