Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:38:43 GMT

۸ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قزوین

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۶۳۰۸

۸ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قزوین

نامدار گفت: در حال حاضر هشت مورد مشکوک ابتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری هستند که تعدادی تست به تهران انتقال یافته است و پاسخ مواردی که آمده، منفی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که امروز (سه شنبه ۶ اسفند) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به مطالبه استانی و جو روحی و روانی که در استان وجود دارد، تصمیم استان بر این شد اگر مورد مشکوکی در بحث بیماری کرونا داشتیم و نیاز به اطلاع رسانی بود، به مردم اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: تاکنون در کشور ۶۱ مورد مشخص بیماری کرونا وجود دارد که ۱۴ نفر فوتی داشتیم که از نظر تعداد افراد فوت شده، رتبه هجدهم را در بین کشورهایی داریم که در این قضییه ورود یافتند و ۳۷ کشور به این بیماری آلوده شدند.

 

وی عنوان کرد: در استان قزوین مورد مشکوک قطعی نداشتیم، در حال حاضر هشت مورد مشکوک در بیمارستان های قزوین بستری هستند که آزمایش اینها و تعدادی تست به تهران انتقال یافته و پاسخ مواردی که آمده، منفی بوده است و جواب مابقی آزمایش ها هم طی روزهای آینده دریافت می شود.

 

نامدار اعلام کرد: نکته مهم در خصوص کرونا ویروس این است از نظر مرگ و میر، تعداد فوتی ها از آنفلوآنزا کمتر است ولی آنچه نگران کننده است میزان باقی ماندن این ویروس در سطوح است که این ویروس تا ۹ روز می تواند در محیط بماند البته ۸۰ درصد کسانی که این بیماری را می گیرند، بهبود می یابند.

 

وی توضیح داد: تأکید وزارت بهداشت این است تمام کسانی که بیمار شدند، نیازی نیست همه به بیمارستان مرجع مراجعه کنند، خوشبختانه با حمایتی که آقای استاندار داشتند، دانشگاه ها، مدارس و اماکن ورزشی تعطیل شدند و این کار می تواند کمک کند، زیرا هر چه تجمع در مراکز مختلف کمتر باشد، بهتر می توانیم استان را از این مرحله عبور دهیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: لازم است اطلاع رسانی در بین مردم انجام شود و با توجه به اینکه به همه سازمان ها نمی توانیم نیروی بهداشت اعزام کرده و گندزدایی ساختمان ها را داشته باشیم، بنابراین همه ارگان ها باید از بودجه ها و توانمندی های خود استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: انتظار است همه ارگان ها خود را مکلف بدانند همکاری ویژه با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند اگر همه ما تمام امکانات را در اختیار این قضییه گذاریم، می توانیم گام بزرگی در کاهش خطر این ویروس که می تواند موجب آسیب های سیاسی و اقتصادی شود، برداریم.

 

نامدار یادآور شد: موضوع دیگر این است که اگر بخواهیم بیمارستان صحرایی را راه اندازی کنیم تا بیماران مشکوک را آنجا ببریم نیاز به تأمین اعتبارات دارد و توزیع ماسک رایگان و اقلام بهداشتی هم در بین مردم نیاز به منابع مالی دارد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین پیشگیری کرونا مورد مشکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مشکوک یک اسرائیلی در مصر | ژنرال بلندپایه یا بازرگان؟

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی در اسکندریه مصر به قتل رسیده است. برخی منابع اعلام کردند که جوانی مصری در شهر اسکندریه یک (بازرگان) ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح سرد به قتل رسانده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که یک بازرگان اسرائیلی در شهر اسکندریه به قتل رسیده است.

شبکه عبری زبان کان هم اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مورد قتل این فرد اسرائیلی تحقیق خواهد کرد.این قتل مشکوک توصیف شده است.

از زمان طوفان الاقصی و سپس حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون برخی صهیونیست‌ها در مصر به قتل رسیده‌اند.

سال گذشته در مهرماه نیز یعنی دو هفته پس از آغاز جنگ علیه غزه، یک پلیس مصری با سلاح خود به سمت اسرائیلی‌ها شلیک کرد و ۶ اسرائیلی را از پا درآورد.

از سوی دیگر همزمان با آغاز عملیات زمینی ارتش صهیونیستی علیه رفح؛ مصر نسبت به این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار داده است. امروز صبح نیز وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای هشدار داد که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح سرنوشت تلاش‌های گسترده صورت گرفته برای رسیدن به آرامش پایدار در منطقه را تهدید می‌کند.

این بیانیه عملیات نظامی اسرائیل در شهر فلسطینی رفح را محکوم و تاکید کرد که این تنش آفرینی خطرناک جان بیش از یک میلیون فلسطینی را تهدید می‌کند.

در سایه تداوم تهدیدات مقامات صهیونیست برای حمله به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، رادیو ارتش رژیم اشغالگر دیروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این رژیم تخلیه حومه شرقی منطقه رفح را آغاز کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساکنان شهر رفح در منطقه شرقی آن می‌خواهیم فوراً آنجا را تخلیه کنند و به سمت منطقه المواصی بروند.

گروه‌های فلسطینی با هشدار درباره پیامد‌های فاجعه‌بار انسانی هرگونه تجاوز زمینی رژیم اشغالگر به رفح که می‌تواند منجر به جنایت‌های شنیع دیگری علیه غیرنظامیان فلسطینی شود تأکید کردند که دولت آمریکا و جامعه غربی مسئول کامل هرگونه تجاوز زمینی اسرائیل به شهر رفح هستند. اما مقاومت برای هرگونه سناریویی در تجاوزات مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهدید برای حمله زمینی به رفح در جنوب غزه آماده است.

همچنین در پی حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به بخش‌هایی از رفح (در جنوب نوار غزه، هم مرز با مصر) یک پژوهشگر مطرح مصری-آمریکایی در توئیتی از انفعال ارتش مصر در برابر نقض حاکمیت این کشور توسط رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

«سام یوسف» تحلیلگر، پژوهشگر و نویسنده برجسته با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس نوشت: حمله اسرائیل به گذرگاه رفح یک شوک بزرگ برای تمام مصری‌ها بود.

وی افزود: ارتش اسرائیل معاهده کمپ دیوید را به صورت آشکاری زیر پا گذاشته و در حال درگیری نزدیک گذرگاه رفح است. صهیونیست‌ها از محور فیلادلفیا عبور کرده اند. این در حالی است که ارتش مصر تاکنون در برابر نقض حاکمیت این کشور هیچ واکنشی نشان نداده است.

سام یوسف اضافه کرد: ارتش اسرائیل در برابر چشمان همگان حاکمیت مصر را نقض کرد و تمام خبرگزاری‌ها این خبر را منتشر کردند. این واقعاً یک فاجعه است.

tags # اسرائیل سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • قتل مشکوک یک اسرائیلی در مصر | ژنرال بلندپایه یا بازرگان؟
  • قتل مشکوک ژنرال اسرائیلی در مصر
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • رویت نور مشکوک در آسمان چند نقطه از ایران | فیلم
  • کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس