Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:50:30 GMT

شاخص کل بورس به ارتفاع ۵۱۸ هزار واحدی رسید

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۶۶۸۱

شاخص کل بورس به ارتفاع ۵۱۸ هزار واحدی رسید

شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز روند صعودی داشت و چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۱۴۷۷۸ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۵۱۸ هزار و ۵۱۳ واحد به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (سه شنبه 6 اسفند) چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 6312 واحدی آغاز کرد و با این رشد در ارتفاع 510 هزار و 47 واحدی قرار گرفت و این روند تا ادامه روز کاری بورس ادامه داشت و تا اینکه چهارمین روز کاری بورس با رشد ۱۴۷۷۸ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۵۱۸ هزار و ۵۱۳ واحد به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۳۹۳۹ واحد افزایش معادل ۲.۹۳ درصد به ۱۳۸ هزار و ۲۳۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۷۱۰ واحد رشد معادل ۲.۸۳ درصد به ۱۷۰ هزار و ۹۴۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۱۳۶ واحد افزایش، معادل ۲.۸۳ درصد به ۱۱۳ هزار و ۸۰۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۸۸۶۵ واحد افزایش معادل ۳.۰۱ درصد به ۶۴۴ هزار و ۹۲۲ واحد، شاخص بازار اول با ۹۵۷۴ واحد افزایش معادل ۲.۷۴ درصد به ۳۶۵ هزار و ۳۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۴۴۶۶ واحد رشد معادل ۳.۲۲ درصد به یک هزار و ۱۰۵ واحد رسید.

 

صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و شپنا - پالايش نفت اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها 3 نماد فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، ونوين - بانك‌اقتصادنوين و شپنا - پالايش نفت اصفهان روند نزولی داشتند. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 775 واحد، فخور با 374 واحد، فخاس با 304 واحد، کچاد با 282 واحد، همراه با 230 واحد، رمپنا با 175 واحد و پاکشو با 152 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

بنابراین گزارش بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز نمادهای فارس با ۳۴۳۴ واحد، فولاد با ۱۰۹۶ واحد، کگل با ۵۳۸ واحد، تاپیکو با ۴۷۴ واحد، کچاد با ۴۴۳ واحد و وبملت با ۴۳۰ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و شتران - پالايش نفت تهران در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند که در میان آنها نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان و شتران - پالايش نفت تهران روند نزولی داشتند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۸۶۳ میلیون و ۷۱ هزار نوبت معاملاتی، ۸ میلیارد و ۱۶۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (دوشنبه پنجم اسفند) سومین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۴۸۳۱ واحدی و رسیدن به ارتفاع ۵۰۳ هزار و ۷۳۵ واحدی روز کاری خود را به پایان رساند. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۹۷ درصد به ۱۳۴ هزار و ۳۲۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۹۱۱ واحد رشد معادل ۱.۷۸ درصد به ۱۶۶ هزار و ۲۳۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۳۸ واحد افزایش، معادل ۱.۷۸ درصد به ۱۱۰ هزار و ۷۱۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۵۵۱ واحد افزایش معادل ۱.۳۸ درصد به ۶۲۶ هزار و ۵۰۴۵۶ واحد، شاخص بازار اول با ۳۰۰۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد به ۳۵۵ هزار ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۰۹۸ واحد رشد معادل ۱.۴۱ درصد به یک هزار و ۷۱ واحد رسید.

 

بنابراین گزارش بر اساس جدول معاملاتی نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات روز گذشته نمادهای کچاد، فخور، فخاس، کگل، فولاد به ترتیب با ۷۸۶، ۳۵۹، ۳۴۸،‌۳۰۰ و ۲۹۲ واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وغدیر با ۳۵۵ واحد و اخابر با ۳۲۷ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، وتجارت - بانك تجارت، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها 2 نماد وتجارت - بانك تجارت و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ روند صعودی داشتند و باقی نمادها با رنگ سرخ در نماگر بورس به نمایش درآمده بودند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس، در ۷۹۱ میلیون و ۸۵۶ هزار نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۳۵۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد افزایش معادل پالایش نفت اصفهان پایان معاملات بر شاخص کل بورس واحد رشد معادل بیشترین تاثیر امروز نمادهای اوراق بهادار روز کاری خود بر اساس جدول بانک تجارت شاخص بازار روز گذشته معادل ۲ هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶ هزار و ۱۸ واحد افت به ۷۵۰ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت با ۳ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش به ۴۲۰ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۱۸۹ واحد کاهش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۷ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • افت نزدیک به ۳۰۰۰ واحدی شاخص در معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس