Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گسترش شیوع ویروس کرونا در خارج از چین بورس آمریکا بدترین عملکرد روزانه طی دو سال گذشته رابه ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌المل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، افزایش شیوع ویروس کرونا در خارج از چین که باعث شد تا شاخص‌های بورس آمریکا بدترین عملکرد روزانه را طی دو سال گذشته به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس شاخص داوجونز بیش از هزار واحد ریخت و 3.7 درصد از ارزش خود را از دست داد.

شاخص S&P500 هم 3.5 درصد منفی شد و نزدک نیز 4 درصد ریخت.

نگرانی در میان سهامداران نسبت به تاثیرات منفی اقتصادی شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است چرا که این ویروس در کشورهایی نظیر ایتالیا و کره جنوبی با سرعت در حال شیوع است.

کره جنوبی اخیرا گزارش داده که 161 نفر جدید مبتلا به کرونا را شناسایی کرده و دیگر کشورها نظیر ایتالیا و ایران هم از افزایش تعداد مبتلایان خبر داده‌اند.

سهام شرکت‌های مسافرتی در کنار سهام شرکت‌های دانش بنیان نظیر اپل، فیس‌بوک، مایکروسافت، آمازون و آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود بیشترین افت ارزش را تجربه کرده و در مجموع 250 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده‌اند.

شرکت‌های هواپیمایی هم شاهد کاهش قابل توجه ارزش سهام خود بوده‌اند به گونه‌ای که دو شرکت هواپیمایی دلتا و آمریکن ایرلاینز هر کدام 7 درصد سقوط ارزش را تجربه کردند.

در عوض سهام شرکت‌های دارویی آمریکایی رشد قابل توجه قیمت را تجربه کرده‌اند چرا که به سمت تولید واکسن کرونا رفته‌اند.

بورس‌های اروپایی نیز افت کرده‌اند به گونه‌ای که بورس انگلیس و آلمان هر کدام 3.5 درصد کاهش یافته‌اند.

علیرغم این سقوط یک روزه بورس‌ آمریکا،دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توئیتر خود نوشته است که شرایط در حال خوب شدن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا کره جنوبی بورس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۶ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش ۷۸ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا ۴۹۹ حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است