Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: کاستی‌ها و مشکلاتی در مقابله با ویروس کرونا وجود دارد، اما تا امروز در اطلاع رسانی با صداقت رفتار کردیم؛ شاید در روزهای آینده بمب‌های خبری از کشورهای منطقه شاهد باشیم، کشورهایی که در زمینه آمار مبتلایان پنهان کاری کرده بودند.

«علی ربیعی» عصر سه‌شنبه در خاتمه نشستی که با حضور تولیدکنندگان اقلام بهداشتی و درمانی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: کرونا یک مساله جهانی است و فقط مساله ایران نیست، این ویروس منطقه و جغرافیا نمی شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: امروز کرونا به یک مساله اجتماعی تبدیل شده است، بر روی اقتصاد کشور نیز تأثیرگذار شده، اما مهمترین موضوع برای غلبه بر این مشکل، همدلی و در کنار هم بودن، ایجاد آرامش و اطمینان دادن به مردم است.
این مقام مسوول گفت: اقدامات جدی و سختگیرانه، اما اطمینان بخش و حل کننده‌ای در خصوص کرونا اتخاد شده و ایجاد آرامش در جامعه را دنبال می‌کنیم.
ربیعی تاکید کرد: با آرامش، اعتماد به یکدیگر، اعتماد به دولت و اعتماد به نظام بهداشتی می‌توان از این مساله نیز عبور کرد.
وی یادآور شد: رفتار مصرف‌کنندگان در روزهای گذشته موجب مصرف بیش از اندازه و تقاضای کاذب برای برخی اقلام شد؛ همچنین سوداگری و سو استفاده برخی در جامعه مشکلاتی را به وجود آورده است.
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: اکنون مواد شوینده با سه برابر نیاز کشور امکان تولید دارد و تلاش حداکثری همه تولیدکنندگان، در راستای رفع نیاز داخل و حتی صادرات است.
وی گفت: اکنون جلوی بخش صادرات مواد و اقلام مورد نیاز جامعه گرفته شده است و برخی شرکت‌ها متعهد شده‌اند تا ۷۲ ساعت آینده در موضوع ضدعفونی کننده‌ها بازار را اشباع کنند.
وی با اشاره به اقدامات دولت، به ارائه مجوزهای ۲۴ ساعته در تغییر خطوط تولید و تغییر مجوزها و پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: در برخی قسمت‌های زنجیره تولید و همچنین قیمت ها، مسائل بانکی، ارزی و گمرکی مشکلاتی وجود دارد.
ربیعی تأکید کرد: هیچ افزایش قیمتی در ضد عفونی کننده‌ها و ماسک وجود نخواهد داشت و حتی یکی از شرکت‌ها به صورت داوطلبان توزیع رایگان ماسک را تعهد کرده است و حداقل در چند ماه آینده هیچ افزایش قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.
وی بر توزیع مناسب اقلام برای مقابله با سوداگری تاکید کرد تا کاسبان کرونا را نا امید کرده و از نگرانی مردم بکاهیم.
این مقام مسوول از تولید سه شیفت برخی کارخانجات و وجود اضافه ظرفیت تولید به عنوان خبرهای خوش در این حوزه یاد کرد و گفت: ارز دولتی برای سال آینده برای بخش دارو و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین بر لزوم پرداخت بدهی‌های واحدهای تولیدکننده تاکید و خاطرنشان کرد: پنج هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های این حوزه از سوی سازمان تامین اجتماعی تقبل شده است.
ربیعی بیان داشت: مواد اولیه تولید لباس و ماسک با استانداردهای بالا در کشور وجود دارد.
وی از مردم درخواست کرد تا همه با هم در شرایط بحران فداکاری داشته، در رفتار مصرفی خود توجه داشته باشند و بازار را با تقاضای کاذب دچار التهاب نکنند.
در ادامه، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز افزود: بررسی‌ها نشان داده در مناطقی همچون اصفهان و جنوب کشور که کمترین آمار مبتلایان به کرونا را داشته، تقاضا برای ماسک و سایر اقلام بیشتر شده و نشان می دهد این موضوع بیشتر یک موضوع روانی است؛ هر چند از شب گذشته این روند کاهشی شده است.
وی گفت: برای تولید واحدها مشکل خاصی وجود ندارد و تسهیل امور جاری مصرف‌کنندگان و رفع مشکلات روزمره واحدهای تولیدی را دنبال می کنیم.

 نیازمند عملکرد یکپارچه در برابر کرونا هستیم

سخنگوی دولت گفت: مهم ترین داروی ضد کرونا اعتماد داشتن است؛ اعتماد به هم، نظام پزشکی و نظام تولید مهم ترین موضوع است.

سخنگوی دولت گفت: نیازمند عملکرد یکپارچه در برابر کرونا هستیم و بی تردید مهمترین داروی‌ضد کرونا، اعتماد به یکدیگر و نظام بهداشتی و تولید است و از فداکاری‌های بخشی به عنوان شاخصی مهم می توان نام برد.

مهم ترین داروی کرونا اعتماد است

«علی ربیعی» امروز (سه‌شنبه) در نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تولید کنندگان اقلام بهداشتی و درمانی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محل این وزارتخانه، افزود: اکنون بیش از خود بیماری آثار روانی آن مردم را آزار داده است.
وی اضافه کرد: کرونا مساله جهانی به حساب می آید و علاوه برایران کشورهای زیادی را تحت تاثیر قرار داد و یکی از پدیده‌های دوران پسا صنعتی به شمار می‌رود که در هر منطقه آب و هوایی جهان، جهش هایی پیدا کرده است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: امروز با نوعی حاکمیت سلامت روان و سلامت تن روبرو هستیم و باید بتوان یکپارچه عمل کرد، این موضوع مهم فقط به وزارت بهداشت مربوط نمی شود، بلکه ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی دارد.
وی اضافه کرد: برخی سوداگری‌ها نیز در این شرایط وجود دارد، ممکن است منافع کوتاه مدت را از دست داد، اما باید به خیر جمعی و منفعت همگانی نگریست.

ربیعی خاطرنشان کرد: براساس تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولید کنندگان، توان و فناوری موجود پاسخگوی نیازهای جامعه است و می توان فراتر از نیازهای جامعه عمل کرد.

به گزارش ایرنا، بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تا امروز (سه شنبه) باعث فوت دو هزار و ۷۰۴ نفر در جهان شده و ایران بعد از چین، بیشترین آمار فوت ناشی از این ویروس را دارد.
همچنین در این جلسه تولید کنندگان اصلی مواد شوینده از جمله الکل، مواد ضدعفونی کننده، تجهیزات پزشکی، ماده اولیه ماسک و ماسک صنعتی حضور داشتند.

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ضدعفونی کننده معدن و تجارت سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند

آفتاب‌‌نیوز :

کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان ساعت حوالی هفت صبح بود که از راه‌های مختلف مثل صدا و سیما و فضای مجازی اعلام کرد که مدارس شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تعطیل اعلام شده و ادارات در این شهرستان‌ها با تأخیر ۲ ساعته آغاز می‌شود.

برای نمونه مدیریت بحران استانداری خوزستان ساعت ۷:۰۲ امروز خبر تعطیلی مدارس و تأخیر در آغاز فعالیت ادارات را روی کانال خود منتشر کرده بود و سایر نهادهای مسئول بعد از این ساعت اقدام به اطلاع رسانی کردند که این امر باعث شد دانش آموزان و کارمندان متوجه این تعطیلی نشوند.

این در حالی است که اغلب دانش آموزان بدون اطلاع از این تعطیلی به مدارس رفته بودند و دچار نوعی سردرگمی شده بودند. همچنین اغلب سرویس‌ها هم برگشته بودند و اقدام به برگرداندن دانش آموزانی که به مدرسه رفته بودند، نکردند. از سوی دیگر دانش آموزانی که به مدرسه رفته بودند به علت استنشاق گرد و خاک شدید موجود در هوا به نوعی عوارض گرد و خاک اثر خود را بر سلامتی آنها گذاشته بود.

از سوی دیگر اعلام شد که ادارات با ۲ ساعت تأخیر آغاز می‌شود که اغلب و شاید همه کارمندان وقتی خبر را شنیدید که پشت میز کار خود بودند. حتی شعب بانکی استان که باید فعالیت‌های خود را ساعت ۷:۳۰ آغاز می‌کردند نیز با نوعی سردرگمی مواجه شدند و برخی از شعب در این زمان فعال و برخی دیگر فعال نبود و مردم و مراجعه کنندگان از همه جا بی خبر نیز دچار سردرگمی پشت درهای بسته برخی شعب بانک‌های استانی شدند.

این برای اولین بار نیست که اطلاع رسانی تعطیلی ادارات و مدارس با تأخیر آغاز می‌شود و این نشان می‌دهد، فرآیند تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات و مدارس در استان خوزستان معیوب بوده و باید در این زمینه تجدید نظر اساسی صورت گرفت؛ اینکه با این همه پیشرفت فناوری هواشناسی در جهان، هنوز امکان پیش بینی برخاستن گرد و غبار و شدت آن قابل پیش بینی نیست، قابل توجیه نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود