Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهمترین دغدغه‌های این روز‌ها پیشگیری از ویروس کرونا است که به گفته متخصصان و پزشکان در سراسر جهان با رعایت بهداشت در محیط‌های مختلف و به حداقل رساندن ارتباط‌های اجتماعی، می‌توان از ابتلا به این ویروس پیشگیری کرد.

مراقبت‌های بهداشتی علاوه بر محیط‌های عمومی در منزل هم ضروری هستند، اما یکی از سئوال‌های رایج مردم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا این است که آیا وقتی از محیط بیرون به داخل خانه می‌آییم لازم است لباس‌ها و وسایل همراهمان را ضد عفونی کنیم؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زهره امین زاده، متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک اظهار کرد: شستشوی اصولی دست‌ها یک مسئله بسیار مهم و مسئله دیگر شستشوی تنفسی است.

او در خصوص شستشوی تنفسی گفت: اگر شما با شخصی که بیمار است تماس داشته باشید، قطرات تنفسی در اثر سرفه و عطسه می‌توانند تا فاصله ۲ متر پرتاب شود و می‌توانند وارد راه‌های تنفسی فرد سالم شود بنابراین توصیه می‌شود از حضور در تجمعات و مکان‌های شلوغ پرهیز شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: تاکنون هیچ توصیه‌ای برای ضد عفونی کردن لباس‌ها برای افراد عادی که خارج از منزل هستند و ارتباط نزدیک با بیماران ندارند، صورت نگرفته است.

امین زاده تاکید کرد: ضد عفونی کردن سطوح منزل و دستگیره‌ها می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد که البته با شستشوی مداوم دستها، خیلی ضروری به شمار نمی‌رود.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: اگرچه ابتلای یکی از اعضای خانواده به این ویروس می‌تواند در دوران نهفتگی، باعث انتقال به دیگر اعضای خانواده شود، زیرا علائم کرونا در ابتدا تفاوت چندانی با سرماخوردگی ندارد و حتی ممکن است در بیشتر افراد ویروس کرونا در حد سرماخوردگی باشد و افراد را راهی بیمارستان نکند، اما اگر علائم سرماخوردگی یا آنفلوانزا را حس کردید سعی کنید تا زمانی که احساس بهبودی ندارید از خانه خارج نشوید و بعد از مراجعه به پزشک عمومی با مصرف مایعات و استراحت کامل به روند درمان بیماری کمک کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه کرونا را از آنفلوانزا و سرماخوردگی تشخیص دهیم؟او توصیه کرد: برای مبتلا نشدن سایر اعضای خانواده حتی در حد سرماخوردگی ساده، لازم است نکاتی را رعایت کنیم.   امین زاده گفت:کرونا همانند هر ویروس تنفسی دیگر است، توصیه می‌شود فردی که دارای علائم تنفسی است، اصول بهداشتی همانند ماسک زدن را رعایت کرده و در خانه بماند تا افراد دیگر را آلوده نکند.  اگر از دستمال کاغذی استفاده می‌کنید آنرا روی سطوح مختلف قرار ندهید و مستقیم در سطل زباله دردار بیندازید. دست‌های خود را کامل بشویید که به سطوح و افراد دیگر منتقل نکنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پیشگیری از کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۴۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمارها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم. لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کارهای نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود.امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

کد خبر 6089248

دیگر خبرها

  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری